2864 Gram ondernemerschap

2864 Gram ondernemerschap
  • Content
  • 25 nov 2013 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Vanwege de overname door Jumbo verdwijnen de ruim 400 C1000 winkels. Reden voor een afscheidsboek, dat het DNA van 's lands grootste vrijwillig filiaalbedrijf blootlegt. Het boek ‘C1000, afscheid van een formule’ telt 500 pagina’s en laat 252 ondernemers aan het woord. Het heeft een gewicht van maar liefst 2864 gram. Unit 2 in Leiden, een collectief van zelfstandige communicatieprofessionals, heeft het boek gemaakt.

De directe aanleiding voor deze uitgave is de overname van C1000 door Jumbo. In 2015 rolt het laatste pak suiker bij C1000 over de kassaband. Daardoor verdwijnt een spraakmakende formule uit het Nederlandse retaillandschap.

De ondernemers wilden geen ‘gewoon' boek maken, maar een ode brengen aan de zelfstandige C1000-ondernemer. C1000 was op het moment van de overname het grootste vrijwillig filiaalbedrijf in Nederland, met 348 zelfstandige ondernemers. C1000 is gegroeid naar een samenwerking tussen organisatie en de zelfstandige ondernemer die uniek is in Nederland.

In dit boek heeft Unit 2 getracht de ziel van het zelfstandig ondernemerschap bij C1000 te vangen. Daarvoor hebben 12 redacteuren bij elkaar 252 ondernemersverhalen opgetekend. Dat zijn verhalen over de band met bijzondere klanten, gedreven medewerkers en heel veel opmerkelijke acties. Daarnaast worden enkele thematische hoogte- en dieptepunten uitgelicht, goed voor 120 pagina's. Ook komen 5 externe deskundigen aan het woord over de formule en de ondernemers.

Tikkeltje ondeugend
“Wij denken dat het boek C1000 uitademt: het is positief, bruisend, een tikkeltje ondeugend soms”, aldus Annette Mol van Vereniging C1000, die namens de ondernemersvereniging de coördinatie en projectbegeleiding deed. “Het geeft een onthullend kijkje in de keuken, laat zien hoe individuele ondernemers handelen en denken, laat zien hoe de interactie was tussen organisatie en individuele ondernemers. Kortom wij denken dat het boek erin slaagt om de ziel van het zelfstandig ondernemerschap bij C1000 te vangen.”

Boekgegevens
Het boek ‘C1000 – Afscheid van een formule’ is gemaakt in opdracht van Vereniging C1000 in een oplage van 7500 stuks, waarvan er bijna 7000 door de ondernemers zelf afgenomen zijn. Het is dan ook een boek geworden voor en door de ondernemers, die zelf met het initiatief kwamen om dit boek te laten maken.

De makers van het boek zijn creatieve zelfstandige professionals, verenigd in Unit 2 Leiden. Het kernteam voor het concept en de productie van het boek bestond uit Eric Went (concept en eindredactie), Margreet Steiner (eindredactie en coördinatie), Nanda Alderliefste (art direction), Brenda de Graaf (grafische vormgeving) en Sigrid van Iersel (auteur).

Vanuit de Vereniging C1000 vormden twee ondernemers en de manager Verenigingszaken de redactiecommissie.

Er is nog een beperkt aantal boeken beschikbaar, dat besteld kan worden via de Vereniging C1000. De prijs van het boek is 40 euro.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken