Head Office NL maakt jaarbericht voor NederlandSchoon
- Content
- 24 jun 2015 @ 08:05
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekPrint
- 24 jun 2015 @ 08:05
- Redactie Contentmarketing
Onlangs publiceerde de Stichting NederlandSchoon haar Jaarbericht over 2014. Het werd gemaakt door Head Office NL en kreeg de vorm van een magazine in plaats van het gebruikelijke verslag. Zo kon complexe, en niet voor iedereen even aansprekende materie, op aantrekkelijke en toegankelijke wijze worden gepresenteerd. Met het magazine wil NederlandSchoon haar stakeholders (gemeenten, overheid, bedrijfsleven en onderwijsinstellingen) bereiken en draagvlak voor de doelstellingen creëren.
In het magazine werden de inspanningen en resultaten gepresenteerd van alle acties en evenementen uit 2014. Ook moest het magazine uitdragen dat de stichting een kenniscentrum is op het gebied van zwerfafval en dat alle acties en initiatieven zijn gestoeld op degelijk, wetenschappelijk inzicht. Artikelen over praktijkcases boden inspiratie om zelf – als organisatie of particulier - actief aan de slag te gaan. Zo meldt het persbericht.
Vormgeving en huisstijl
Head Office NL tekende voor de cleane vormgeving, passend bij het onderwerp, gecombineerd met de huisstijlkleuren groen en blauw van NederlandSchoon. In de uitwerking stond de vormgeving voor de uitdaging een aantrekkelijk magazine over zwerfafval te maken, zonder zwerfafval te laten zien. Door niet met fotobeeld te werken, maar met kleine zwart/wit illustraties, is het gelukt zwerfafval op een subtiele en vooral schone manier weer te geven. Ook zorgen deze illustraties voor een verbindend element in de qua onderwerpen uiteenlopende artikelen. Middels infographics werd de complexe thematiek van NederlandSchoon toegankelijk en informatief gepresenteerd.
Over NederlandSchoon
Stichting NederlandSchoon voorkomt en bestrijdt zwerfafval in Nederland. Dit doet zij met activatiecampagnes (waaronder de Landelijke Opschoondag) voor het publiek en advies aan gemeentes, het bedrijfsleven en onderwijsinstellingen.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing