Wenneker Group lanceert online content bureau Explained
- Content
- 9 nov 2017 @ 11:35
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Big dataDigitaalContent
- 9 nov 2017 @ 11:35
- Redactie Online
Internationaal productiehuis Wenneker Group opent vandaag officieel de deuren van haar nieuwste online content bureau Explained. Het is het meest recentelijk toegevoegde label van het moederbedrijf, waar momenteel productiehuizen Wenneker.be, Wenneker.Ams en NOSH Food Films onder vallen.
Het nieuwe contentbureau slaat de handen ineen met het team van We Are Digital en gaat zich bezighouden met de strategie, creatie, productie, distributie en optimalisatie van data-driven content. Centraal in de positionering van Explained staat het Content Science Model. Dit model gebruikt inzichten uit gebruikersdata om de effectiviteit van content over diverse kanalen te meten en te optimaliseren.
Maurice Wenneker, oprichter van Wenneker Group, en Cris Jansen, verantwoordelijk voor de Belgische activiteiten van Wenneker Group, zagen een kans om in te spelen op de groeiende vraag naar inzicht- en resultaat gedreven content. Wenneker licht toe: ‘We zien dat er behoefte is aan video en andere content die er niet alleen goed uitziet, maar ook meetbaar resultaat oplevert.’
Cris Jansen vult aan: ‘Creatieve content maken zonder inzichten gebaseerd op data is schieten met hagel. Het feit dat we nu onder één dak geïntegreerde diensten kunnen aanbieden, is een verrijking voor de markt. Data-driven content is een belangrijke ontwikkeling op dit moment, maar er zijn nog maar weinig partijen die het proces van A tot Z doorlopen. Wij hebben met Explained de troeven om een internationale speler van formaat te worden.’
Om die ambitie vorm te geven is het Explained team alvast versterkt met key account manager Emmely Lannoo die de voorbije vier jaren actief was bij het toonaangevend Londense content agency Bamm.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Explained
- creatieve content
- optimalisatie
- data-driven content
- Wenneker.Ams
- creatie
- strategie
- Wenneker Group
- Wennneker.be
- Cris Jansen
- NOSH Food Films
- Maurice Wenneker
- We Are Digital
- distributie
- productie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing