Wenneker Group lanceert online content bureau Explained

9nov 201711:35
  • Content
  • 8850 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Big dataDigitaalContentOnline

nieuws Internationaal productiehuis Wenneker Group opent vandaag officieel de deuren van haar nieuwste online content bureau Explained. Het is het meest recentelijk toegevoegde label van het moederbedrijf, waar momenteel productiehuizen Wenneker.be, Wenneker.Ams en NOSH Food Films onder vallen.

Het nieuwe contentbureau slaat de handen ineen met het team van We Are Digital en gaat zich bezighouden met de strategie, creatie, productie, distributie en optimalisatie van data-driven content. Centraal in de positionering van Explained staat het Content Science Model. Dit model gebruikt inzichten uit gebruikersdata om de effectiviteit van content over diverse kanalen te meten en te optimaliseren.

Maurice Wenneker, oprichter van Wenneker Group, en Cris Jansen, verantwoordelijk voor de Belgische activiteiten van Wenneker Group, zagen een kans om in te spelen op de groeiende vraag naar inzicht- en resultaat gedreven content. Wenneker licht toe: ‘We zien dat er behoefte is aan video en andere content die er niet alleen goed uitziet, maar ook meetbaar resultaat oplevert.’

Cris Jansen vult aan: ‘Creatieve content maken zonder inzichten gebaseerd op data is schieten met hagel. Het feit dat we nu onder één dak geïntegreerde diensten kunnen aanbieden, is een verrijking voor de markt. Data-driven content is een belangrijke ontwikkeling op dit moment, maar er zijn nog maar weinig partijen die het proces van A tot Z doorlopen. Wij hebben met Explained de troeven om een internationale speler van formaat te worden.’

Om die ambitie vorm te geven is het Explained team alvast versterkt met key account manager Emmely Lannoo die de voorbije vier jaren actief was bij het toonaangevend Londense content agency Bamm. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content