[De zomer van] Tessa Oudijn: 'Het is verfrissend om samen te werken met creatieven buiten Brum'

[De zomer van] Tessa Oudijn: 'Het is verfrissend om samen te werken met creatieven buiten Brum'
  • Design
  • 12 sep 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingPackaging designInterview

Tessa Oudijn is eigenaar van en creative director bij Brum Design. Zij ging van de Ardèche naar Zeeland om vervolgens ten huwelijk gevraagd te worden in Antwerpen.

Waar ging de reis naar toe deze zomer?
Naar een rustige camping in de Ardèche. Twee weken in een tent met onze kinderen van 7 en 2 jaar oud. Lezen, beetje kliederen in het riviertje met als belangrijkste vraag ‘wat gaan we eten vandaag?’ In de natuur en met veel tijd voor elkaar, dan komt mijn hoofd tot rust. Na drie dagen had ik geen idee meer welke dag het was en dat betekent voor mij dat het echt vakantie is.
De derde week zijn we terug gegaan naar Nederland voor het huwelijk van vrienden op een landgoed in Zeeland. Daar zijn we nog een aantal dagen blijven plakken met een grote vriendengroep. Overdag met alle kinderen uitwaaien het strand en ’s avonds goede gesprekken en wijn bij het kampvuur.
Als laatste een citytrip naar Antwerpen, waar dat weekend de Pride Parade was. Zoveel diversiteit en tegelijkertijd verbinding zorgt voor een positieve vibe. Mooie exposities in het MAS gezien, zoals Feest! over hoe in verschillende culturen de overgangsmomenten in het leven gevierd worden. Visueel erg interessant. Ook Antwerpen a la carte over hoe het vaak onzichtbare spoor van onze voedselketen onze leefomgeving vorm geeft was inspirerend.

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jullie verlopen?
We hebben aan veel mooie projecten gewerkt. Dille & Kamille hebben we advies en inspiratie mogen geven over hun brand identity in relatie tot packaging design en we hebben het branddesign voor Wochi Mochi (Japanse ijssnacks omhult met rijstdeeg) from scratch mogen doen. Het is leuk om te zien dat het nu op steeds meer plekken in de schappen staat en opgepikt wordt door foodbloggers. Naast projecten werken we aan het versterken van onze interne ‘Brumcultuur’ en het zichtbaarder maken van wat we doen als bureau. Omdat we altijd snoeihard voor onze opdrachtgevers aan het werk zijn. schiet dit er nog wel eens bij in.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
Een aantal Brummers is door hun gezin gebonden aan de zomervakantie, dus de afgelopen weken was het iets stiller op het ‘Brum Hoofdkwartier’. Qua bezetting en werkdruk is het in juli en augustus bij ons doorgaans wat rustiger, maar je kunt het niet horen echoën op kantoor. We merken dat onze opdrachtgevers nu ook weer terugkomen van hun vakanties en opgeladen zijn. Blijkbaar is een paar weken rust voor hen ook goed voor de focus en creativiteit.

Wat zit er allemaal in het vat voor het twee halfjaar?
We werken aan het brand design van een aantal A-merken in food, ik kan nog niet vertellen welke dit zijn. Het leuke is dat packaging design hierin een belangrijke rol speelt, maar dat het gaat om het totale merk inclusief een aanscherping van de positionering. Soms werken we hierin samen met bureaus met aanvullende expertises, zoals onderzoeksbureaus of social bureaus. Het is verfrissend om samen te werken met creatieven buiten Brum.

Wat is het laatste nieuws?
Ik ben vorige week ten huwelijk gevraagd in Antwerpen 😊

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken