'Duitse route Amazon is geen verrassing voor Bol.com'
- Food-en-retail
- 1 sep 2016 @ 15:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 1 sep 2016 @ 15:01
- Redactie Food en Retail
Amazon richt zich op consumenten in ons land via zijn in het Nederlands vertaalde platform Amazon.de. ‘Dat Amazon dit op deze wijze doet, is in lijn met onze verwachting’, zegt Margaret Versteden, directeur Marketing en Platform Innovatie van Bol.com
Versteden zegt tegen de zusteruitgave van MarketingTribune, vakmedium Twinkle, dat Bol.com zich al had voorbereid op Amazon’s uitbreiding voor de Nederlandse consument. ‘Wij weten dat al best lang, dus het is niets nieuws voor ons’, aldus Versteden, ‘We voorspelden dat Amazon dit jaar werk zou maken van de Nederlandse markt. Wij houden de focus ondertussen op waar wij goed in zijn: ons elke dag vol overgave richten op het verder verbeteren van onze winkel - speciaal gericht op alle Nederlanders en Vlamingen - waarbij gemak, keuze in assortiment, transparantie, een maximale service en lokale benadering voorop staan.’
Producten, navigatie en klantenservice
Miljoenen producten in verschillende productcategorieën op Amazon.de zijn vertaald naar het Nederlands. Ook is de klantenservice nu bereikbaar in de eigen taal. ‘With this offer, we’re moving another step closer to our vision of helping customers buy anything they want on any of our European websites without any barriers’, aldus Amazon in een korte reactie op deze stap.
Prime in het Nederlands
Opvallend is dat ook Prime vertaald is naar het Nederlands. Volgens Amazon zijn de afdelingen Kindle Owners' Lending Library en Prime Photos beschikbaar voor Nederlandse consumenten bij een lidmaatschap. De overige services zijn alleen voor inwoners van Duitsland en Oostenrijk. (bron: Twinkle)
Margaret Versteden is keynote speaker tijdens het a.s. Shopping Today op 22 september 2016. Zij neemt samen met Pieter Heij van De Bijenkorf deel aan een Q&A.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- webshop
- Wehkamp
- Amazon.de
- deze stap
- Margaret Versteden
- afdeling
- Shopping Today
- Lending Library
- expansie
- Amazon
- Amazon
- Prime
- korte reactie
- Kindle Owners'
- Zalando
- Prime Photos
- verwachting
- Bol.com
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing