Picnic noteert 225.000 bestellingen in 2016
- Food-en-retail
- 5 jan 2017 @ 13:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenWeb
- 5 jan 2017 @ 13:35
- Redactie Food en Retail
Picnic bezorgde afgelopen jaar 225.000 boodschappenbestellingen gratis aan huis, laat medeoprichter Michiel Muller weten aan Twinkle. Volumetechnisch zou het gaan om bijna een half miljoen volle boodschappentassen.
Picnic heeft een cijferbericht uitgestuurd over 2016, overigens zonder daarin omzetinformatie te geven. Het aantal orders lag 1.152 procent hoger dan in 2015, maar de start-up werd pas eind september dat jaar gelanceerd in Amersfoort. Daar ligt de omzet al tussen de 10 en 15 miljoen euro op jaarbasis, aldus Muller. Ook boekt Picnic winst in de keistad.
Elektrische bezorgwagens
Picnic is inmiddels ook actief in Almere, Utrecht en de kleinere plaatsen Leusden, Maarssen en Soest. In totaal rijden daar nu tachtig elektrische bezorgwagens rond. Eind december werd de 24.000ste Picnic-klant geregistreerd. Samen kregen zij omgerekend '487.000 volle boodschappentassen' geleverd. Muller laat weten dat het bijbehorende orderaantal op ongeveer 225.000 ligt.
Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer
Picnic, dat ook internationale mogelijkheden ziet, maakte eerder al kenbaar dit jaar tien tot vijftien Nederlandse bezorggebieden toe te willen voegen. ‘We denken daarbij aan middelgrote gemeenten als Apeldoorn, Gouda, Lelystad en Zoetermeer’, laat Mullers compagnon Joris Beckers vandaag optekenen. (bron: Twinkle)
In het komende nummer van Twinkle vertelt Beckers meer over de plannen van Picnic in 2017
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Lelystad
- Muller
- challenger
- mogelijkheden
- bezorgen
- Picnic
- Joris Beckers
- retail
- compagnon
- distributie
- Gouda
- Apeldoorn
- Zoetermeer
- internationaal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
- Oreo is populairste Insta-snack in... 08-05-2024
- Verkoop Blokker van de baan06-05-2024
- Campagne voor nieuwe smaken... 06-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing