Texaco en Febo starten pilot voor snackwand

Texaco en Febo starten pilot voor snackwand
  • Food-en-retail
  • 25 sep 2017 @ 16:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingInnovatieWinkelen

Na het tanken of een lange rit in de auto zin in een snelle snack? Vanaf maandag 25 september is Texaco Neerduist langs de A1 voorzien van de beroemde snackwand met de bekendste verse snacks van haute friture-merk Febo. Texaco en Febo zijn een pilot voor verdere samenwerking gestart, melden beide merken. 'Bij bewezen succes wordt de Febo Express Formule verder uitgerold op snelweglocaties van Texaco in Nederland.'

Febo en Texaco starten gezamenlijk een pilot met een breed aanbod van verse snacks uit de beroemde snackmuur die 24 uur per dag geopend is. Tijdens de pilot zal het snack assortiment uit de beroemde automaat getest worden om te bepalen welke snacks het beste aanslaan bij het bezoekende publiek. ‘Een ideale locatie waar dagelijks vele reizigers voorbij komen die even snel een snack willen halen. Door toevoeging van Febo snacks biedt Texaco voor elk eetmoment, van ontbijt tot en met diner, een vers en smaakvol aanbod aan waarbij gemak centraal staat', volgens Joris Janvier, Commercial Manager van de betrokken EFR Group.

De samenwerking met Texaco sluit volledig aan op de missie van Febo, stelt de directie. 'Wij willen het beste banket voor iedereen bereikbaar maken. Vorig jaar voorzag Febo varend publiek in Amsterdam van kroketten met de Drijf In, een drijvende automatiek aan de gracht. We openden afgelopen jaar ook twee Febo Drive vestigingen. De pilot met Texaco geeft ons de mogelijkheid nog meer autoreizigers te voorzien van hun favoriete snack', aldus Dennis de Borst, directeur Febo.

Kwaliteit
Het familiebedrijf Febo, dat vorig jaar zijn 75ste verjaardag vierde, staat vaak te boek als snackketen. Maar die beschrijving doet het bedrijf volgens de directie eigenlijk tekort. 'Niet iedereen weet dat alle Febo-producten dagelijks vers worden gemaakt. De kroket die je uit de muur trekt is diezelfde ochtend gemaakt. Niets wordt ingevroren. Febo trekt iedere dag zelf bouillon van verse groenten, specerijen en Hollands rundvlees voor in de beroemde kroketten.' Dit gebeurt onder toeziend oog van directeur De Borst, de kleinzoon van oprichter Johan de Borst, en aan de hand van traditionele familierecepten. Het waarborgen van die kwaliteit en ambacht is zo belangrijk voor het bedrijf, dat aanbiedingen om vestigingen in het buitenland te openen steevast worden afgeslagen.

Pilot vestiging
De samenwerking tussen Febo en Texaco zal per 25 september starten met een pilot bij Texaco Neerduist. De zogenaamde Febo Express Formule wordt hier voor een periode van minimaal 6 maanden getest. Het tankstation wordt voorzien van de snackwand bestaande uit zes loketautomaten. Het welbekende verse snack assortiment van Febo, bestaande uit rundvleeskroket, satékroket, speciaaltje, kaassoufflé, frikadel, bami en grillburger, is vanaf 25 september verkrijgbaar bij de Texaco Neerduist.
(PvWK)

Lees hier ook:
Febo pareert Thuisbezorgd met eigen brengservice - consument gaat anders snacken 
Febo lanceert badslippers en eigen kledinglijn


    De nieuwe snackwand

Over Febo
'Het familiebedrijf Febo is in 1941 als kwaliteitsbanketbakkerij opgericht door de heer Johan Izaäk de Borst. Naast ambachtelijk brood en andere lekkernijen verdiepte de Borst zich destijds in het maken van de kroket. Zijn vers gemaakte kroket was zo populair, dat hij in 1960 stopte met de banketbakkerij en verder ging met een unieke automatiek voor kroketten en andere verse snacks. Nu, 75 jaar later, telt FEebo 70 winkels onder leiding van de derde generatie, Dennis de Borst. Febo’s helden - de kroketten en grillburgers - worden nog steeds dagelijks vers bereid, volgens authentiek recept en met eerlijke, verantwoorde ingrediënten. Voor meer informatie zie www.febo.nl'
(bron: Febo)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken