Philips OneBlade opent eerste barber tramstation op Leidseplein

Philips OneBlade opent eerste barber tramstation op Leidseplein
  • Food-en-retail
  • 26 okt 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesActivatie

Philips OneBlade opende gisteren het eerste barber tramstation op het Leidseplein, waar de jonge TikTok-barbier Reboir en Bram Krikke make-overs gaven aan voorbijgangers.

Philips OneBlade is de alles-in-één scheer-, trim- en stylingtool voor mannen die hun eigen stijl willen creëren en onderhouden. Het Leidseplein stroomt volmet influencers, mensen van Philips en enkele bureaumensen om deze bijzondere 'shave mob' in een tramhokje te zien. Ook de halte zelf is in de OneBlade branding gebracht, inclusief complete bestickering en een vitrine waarin het apparaat schittert.

Philips OneBlade, volgens de makers 'de toonaangevende alles-in-één scheer- trim- en stylingtool', kondigt tijdens deze gelegenheid met trots een nieuwe samenwerking en bijbehorende campagne aan met twee 'invloedrijke figuren in de wereld van authenticiteit en stijl': Bram Krikke en de populaire TikTok barbier Reboir Kleijnendorst.

Speciaal voor deze lancering op was de eerste publieke pop-up barberstation voor één dag in de tramhalte aan de overkant van de Stadsschouwburg op het Leidseplein in Amsterdam opgezet. Kandidaten staan in de rij voor een knipbeurt, waar vooral het omzetten van een baardje naar snor populair blijkt.

Pop-up barber tramstop
Reboir is samen met zijn humoristische assistent Bram Krikke. Het tramhokje is deze hele week nog in Philips OneBlade stijl, waarbij voorbijgangers foto’s van hun gezicht kunnen uploaden naar het digitale scherm in de abri. Met de app kan je jezelf een nieuwe stijl aanmeten met verschillende virtuele snorren en baarden. Via de digitale out-of-home campagne en verschillende social media assets van de twee nieuwe OneBlade-ambassadeurs is online zichtbaarheid gecreëerd voor de campagne.

Met deze veelzijdige campagne wil Philips OneBlade jonge mannen bereiken om te laten zien dat je heel gemakkelijk je baard én lichaam kan trimmen, scheren en stylen met de OneBlade, en hen inspireren om met hun scheerroutine een eigen authentieke stijl uit te drukken.

TikTok-barbier Reboir
Barbier Reboir (20), heeft in korte tijd aan populariteit gewonnen met zijn make-over video’s op TikTok. Hij leerde het vak online en wil nu jongens via zijn eigen social kanalen inspireren.

Reboir over de samenwerking met Philips OneBlade: 'Ik herken mijzelf in de ambitie van Philips OneBlade om jonge mannen te helpen met het uitdrukken van een eigen stijl, zodat zij zich comfortabel en zelfverzekerd voelen. Het is inmiddels helemaal geaccepteerd dat mannen er ook goed gestyled en verzorgd uit willen zien. Ikzelf wil mannen inspireren om thuis hun gezichtshaar makkelijk te stylen zoals een professionele barbier dat doet. Momenteel zie ik bijvoorbeeld als trend dat veel jonge mannen een sikje of een dun snorretje willen. De Philips OneBlade is dan een heel handig scheerapparaat om iedere stijl makkelijk thuis voor elkaar te krijgen.'

Bram Krikke: de ‘snor van Nederland’
Net zoals Reboir, is ook Bram Krikke volgens Mireen van Limpt van Philips Personal Health een inspiratie voor jongeren met zijn eigen stijl en onderscheidt hij zich met zijn humor. 'Daarom is de meest iconische snor van Nederland sinds kort de nieuwe ambassadeur van Philips OneBlade.'
Voor Bram geldt: niets of niemand komt met een mesje in de buurt van zijn pronkstuk, zijn snor. Bram zegt over zijn nieuwe samenwerking met Philips OneBlade: 'Ik ben er trots op dat ik ambassadeur ben voor een product voor mijn looks. Uiteraard moet mijn snor goed bijgewerkt worden maar ik wil ook samen met Philips OneBlade mensen inspireren om zelf te ontdekken wat hun stijl is.'

Online inspireren, offline activeren
Het experimenteren met baard- en snorlooks heeft online via sociale media flink aan populariteit gewonnen, met name door filmpjes op TikTok. Door de zogenaamde 'get ready with me'- (GRWM’s) en metamorfose video’s leren jongeren van hun idolen hoe zij met hun ochtendroutine een stijlvolle baard of snor kunnen creëren en onderhouden. Voor de campagne speelt Philips OneBlade ambassadeur Bram Krikke op deze trend in, waarmee Philips jonge mannen wil inspireren voor het ontwikkelen van een ochtendscheerroutine en een eigen stijl.

Naast de PR-activatie in de tramhalte op het Leidseplein in Amsterdam en de socialmedia-aandacht voor de campagne, zijn er ook out-of-home assets gecreëerd, met beeld van merkambassadeur Bram Krikke, om de zichtbaarheid van de campagne in heel Nederland te vergroten.

Samenwerking concept
Het campagneconcept is gezamenlijk uitgewerkt door media-bureau OMD Worldwide, buitenreclamebureau JC Decaux en PR-bureau Omnicom PR Group. OMD Worldwide is hierbij verantwoordelijk voor de media-strategie, planning en -inkoop, JC Decaux voor de out-of-home activatie van het concept, en Omnicom PR Group voor de PR- en mediastrategie. Het nieuwe generatie reclamebureau Crocodile Agency is verantwoordelijk voor strategie en de contentcreatie voor hun influencerpartner Bram Krikke. Deze beelden zijn ook te zien in de out-of-home campagne.
(PvWK)


Over Philips OneBlade
'Philips OneBlade is de alles-in-één scheer-, trim- en stylingtool voor mannen die hun eigen stijl willen creëren en onderhouden. Het OneBlade-mesje met dubbel beschermingssysteem (gladde coating en afgeronde uiteinden) beweegt 12000x per minuut, voor een effectieve en comfortabele trim- of scheerbeurt, op het gezicht én het lichaam. Met de innovatieve 360 Blade, bereik je ook makkelijk de moeilijkste gebieden. Of je nu een professionele barbier bent of je zelf een eigen look wilt ontdekken, Philips OneBlade is de tool die je nodig hebt.'

(bron: Philips)

Over Koninklijke Philips
'Koninklijke Philips is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 78.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2021 een omzet van 17,2 miljard euro.'

(bron: Philips)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken