RTL Telekids-app opengesteld voor adverteerders

RTL Telekids-app opengesteld voor adverteerders
  • Media
  • 3 mrt 2017 @ 09:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsTelevisie

RTL Telekids biedt adverteerders de mogelijkheid om door middel van pre-rolls te adverteren binnen de RTL Telekids-app. Met de gratis app kunnen kinderen de programma’s terugkijken op tablet en smartphone.

Aanleiding voor dit nieuwe product is de uitkomst van een kwalitatief onderzoek naar het digitale mediagebruik van kinderen en hoe ouders daarmee omgaan, dat RTL door onderzoeksbureau YoungWorks liet uitvoeren. Uit het onderzoek komt naar voren dat ouders en kinderen reclame binnen de RTL Telekids-app niet als storend ervaren wanneer deze goed afgestemd is op de doelgroep. De meeste ouders gaven zelfs aan dat zijzelf en hun kinderen reclame als inspirerend, vermakelijk en informatief ervaren. Reclame brengt het hele gezin op ideeën, voor bijvoorbeeld dagjes weg of verlanglijstjes.

De mogelijkheid om te adverteren binnen de app is voor adverteerders een flinke uitbreiding op RTL’s totale digitale kidspropositie die bestaat uit RTL XL (web en app) en Cartoon Network (web). De populaire RTL Telekids-app is inmiddels meer dan 645.000 keer gedownload en genereert maandelijks miljoenen videostarts.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken