Instagram steelt Snapchatconcept
- Online
- 3 aug 2016 @ 13:49
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Video
- 3 aug 2016 @ 13:49
- Redactie Online
Instagram Stories is de nieuwe functie binnen het sociale netwerk. Het is een kopie van Snapchat, ofwel video’s en foto’s die binnen 24 uur verdwijnen. Baas Mark Zuckerberg toont zich hiermee weinig creatief.
De stories maken geen deel uit van de reguliere tijdlijn van Instragram. Bij de bekendmaking op de website van Instagram wordt met geen woord gerept over Snapchat. Maar in een reactie op tegen TechCrunch zegt Kevin Systrom: ‘Dit gaat niet over wie wat heeft uitgevonden. Dit gaat over een formaat waar je je eigen draai aan geeft. Facebook ontwikkelde de tijdlijn, en LinkedIn deed dat ook.’
Instagram verdient in eerste instantie geen geld met Stories. Snapchat zet al wel advertenties in de tijdlijn van zijn eigen Stories. In tegenstelling tot Instragram lanceerde Snapchat wel een eigen vernieuwing deze week met Geostickers. Dit zijn plaatjes die je alleen kunt gebruiken als je op een bepaalde locatie bent.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes