Bol.com wil lezen stimuleren en geeft gratis e-book weg

Bol.com wil lezen stimuleren en geeft gratis e-book weg
  • Online
  • 31 jul 2018 @ 10:07
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebwinkelDigitaal

Komend weekend wordt er op de Nederlandse snelwegen topdrukte verwacht. Om het fileleed van vakantiegangers op en rondom deze 'zwarte zaterdag' te verzachten geeft Bol.com gratis digitale boeken weg in ruil voor een foto van het hectometerpaaltje waar men stilstaat.

Bol.com ziet de zomerperiode als het ideale moment om veel te lezen. De webwinkel stelt dat in de afgelopen maanden twee keer zoveel e-readers en vijftig procent meer e-books zijn verkocht. Gemiddeld kopen Nederlanders en Belgen in de maand juli drie e-books bij Bol.com. De webwinkel verkoopt daarbij ruim dertig procent meer e-books dan een maand eerder.

Joep Lucassen, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitaal lezen bij Bol.com, laat weten: 'Het boek heeft meer concurrentie dan ooit, voornamelijk van social media. En dat terwijl boeken een goede bron van inspiratie en ontspanning zijn. Zeker tijdens de zomermaanden. Wij vinden het dan ook belangrijk om het lezen van boeken zo veel mogelijk aan te moedigen en faciliteren.'

Bijrijders kunnen hun foto als privébericht sturen via de Facebook-pagina van Bol.com met de hashtag #ikstastil. Hierop volgend wordt een unieke code toegestuurd waarmee een gratis e-book kan worden gedownload. Op deze actiepagina zijn alle beschikbare e-books te vinden.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken