The Case witte raaf in crisistijd

The Case witte raaf in crisistijd
  • B2b
  • 16 okt 2013 @ 12:04
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • AccountabilityMediastrategie

Succesvolle campagnes die meer dan eens snel en goedkoop gemaakt worden, een vanzelfsprekende samenwerking tussen de markteting- en de salesafdeling en expansieplannen in plaats van inkrimping. Wie gisteren het online marketingevenement The Case bezocht in het Amsterdamse theater De Meervaart zou bijna vergeten dat het crisis is. Het met ruim 150 bezoekers goed bezochte NIMA-evenement inspireerde marketeers, zo blijkt uit een rondvraag van MarketingTribune.

Olaf Ouwerkerk, E-Business Manager van Canon, is net naar de presentatie van Maurits Aalders geweest van concurrent Ricoh. ‘Zij bevinden zich in precies dezelfde situatie als wij aangezien zij ook in een transitiefase zitten. Ik vond het heel interessant om te horen dat Ricoh zich uitsluitend richt op qualified leads. Natuurlijk gaat het daarom, maar om die leads te krijgen, is tooling wel noodzakelijk. Dat doen wij anders bij Canon’, licht Ouwerkerk toe.

Creating content that counts is het onderwerp dat door Kirsten Haver Droeze van IBM wordt uitgediept. Bij IBM wordt voortdurend onderzocht welke eigen content door wie wordt gelezen. Op basis van die inzichten wordt vervolgens marketing op maat gesneden. En ook bij IBM is het inzicht ingedaald dat voor effectieve marketing niet altijd diep in de buidel hoeft te worden getast. Influencers worden ingezet om relevante content te verspreiden. Marketingmanager van Capgemini Petra Halenbeek vond de voordracht ‘geweldig’. ‘Content is in deze tijd king. Maar de vraag of en wanneer content bruikbaar is, wordt veel te weinig gesteld. Het is nu vaak maken en pluggen maar! Het is juist wel belangrijk om een contentstrategie uit te stippelen. Ik moet zeggen dat IBM dat op een geweldige manier doet door gericht onderzoek te doen.’

Bas Hoogland, CCO van bungalowgigant LandalGreenParks , sluit de enerverende dag af. De bezoekers van zijn lezing schieten vaak in de lach om zijn cabareteske lezing. Het valt op dat aan het eind van deze lange dag geen sprake is van vermoeidheid, niet bij Hoogland en niet bij de congresgangers. Het mag exemplarisch zijn voor de ‘good vibes’ die dit marketingevenement opwekt. Hans van der Meulen van organisator NIMA ziet na afloop dan ook terug op een meer dan geslaagde dag. ‘Laten we wel zijn, het zijn zware tijden voor veel marketeers. Het is geweldig om te merken dat er toch veel bedrijven zijn die nog steeds kansen zien en groeien.’ (WM)

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken