Waarom influencers likes kopen

Waarom influencers likes kopen
  • Content
  • 19 jun 2018 @ 14:47
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Content

Waarom maken grote concerns (Unilever's Keith Weed) zich nu plots zorgen over de kwantitatieve cijfers van influencers? Ze roepen om meer transparantie in hun bereik en hun daadwerkelijke engagementcijfers.

Laat ik voorop stellen dat ik nep bereik en bots verafschuw, je ziet van een afstand vaak wie daar gebruik van maakt en wie niet (en ook een 'hallo' aan de mediabureaus). Maar het is voornamelijk wel een gevolg dat door adverteerders in een stroomversnelling is gebracht. Door jonge mensen met een invloedrijk bereik als eerste industrie 'serieus' te nemen en ze te voorzien van verdienmodellen die puur gefocust waren op de kwantiteit van het bereik (en niet zozeer op de kwaliteit).

Bijna nergens werden alternatieven aangeboden en de tussenpartijen (van de contentplatformen tot MCN's) droegen hieraan bij - in plaats dat je het jonge talent met een unieke potentie verrijkt om diens kwantitatieve bereik met kwalitatieve content of toepassingen te voorzien. Of het empoweren van diens potentie en daarin opzoek te gaan naar versterking van de doelstellingen van zowel het merk als de maker en/of diens community.

Dat influencers domme dingen doen voor views (van treinsurfen tot en met domme pranks), een overdaad aan seksueel getinte thumbs & titels of dat hun carrière gepaard gaat met depressies en burn-outs, komt vooral door de adverteerders en het gemis van verantwoordelijkheid voor deze jonge generatie van makers. Je moet kwantitatief scoren of anders heb je geen relevantie voor verdienmodel nummer één in de influencer industrie, namelijk: het geld van adverteerders.

Verander de jonge makers van puur de kwantitatief bereik kanalen zoals je ze nu ziet voor je merk naar invloedrijke stakeholders van je merk. Door opzoek te gaan naar kwaliteit in de relatie zul je zien dat dit kwaliteit van de output aan weerszijde zal doen stijgen. En dat maakt de wereld in ieder geval weer een stukje mooier.

 

Door: Omar Kbiri.

 
Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken