DMI Design Value Index: designgedreven bedrijven doen het 228 procent beter

DMI Design Value Index: designgedreven bedrijven doen het 228 procent beter
  • Design
  • 18 feb 2014 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • AccountabilityDesignonderzoekBranding

Designgedreven bedrijven doen het 228 procent beter op de aandelenmarkt. Dit volgens een analyse over tien jaar van de S&P 500, een belangrijke beursindex van de VS.

De meest innovatieve bedrijven in de wereld delen een ding: design is er een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering en het wordt ingezet als bron van innovatie. Toch investeren niet veel bedrijven in design, vaak omdat de waarde van design lastig is te meten. De DMI Design Value Index, een index ontwikkeld door onderzoeker Motiv en het Design Management Institute, lost dit meetmysterie op en toont het financiële voordeel van bedrijven die het lef hebben van design een prioriteit te maken.

De DMI Design Value Index weegt de resultaten van een lijst designgedreven, beursgenoteerde en Amerikaanse bedrijven af tegen niet designgedreven, beursgenoteerde bedrijven. Van een pool van 75 beursgenoteerde bedrijven in de VS, voldoen slechts 15 bedrijven aan de zes design management criteria van DMI. Dit zijn onder andere Apple, Coca Cola, Ford, Herman-Miller, IBM, Intuit, Newell Rubbermaid-, Nike, Procter & Gamble, Starbucks, Starwood, Steelcase, Target, Walt Disney en Whirlpool.

De weging van de S&P 500 laat zien dat Designgedreven bedrijven het de afgelopen tien jaar 228 procent beter op de aandelenmarkt doen dan de niet designgedreven bedrijven. DMI en Motiv stelden intussen een lijst op van acht beurswaarde-verhogende methoden. Download de studie hier.

Benieuwd hoe jouw organisatie scoort? Hier vind je onder meer een scorekaart. 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken