DMI Design Value Index: designgedreven bedrijven doen het 228 procent beter
- Design
- 18 feb 2014 @ 10:19
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - AccountabilityDesignonderzoekBranding
- 18 feb 2014 @ 10:19
- Redactie Design
Designgedreven bedrijven doen het 228 procent beter op de aandelenmarkt. Dit volgens een analyse over tien jaar van de S&P 500, een belangrijke beursindex van de VS.
De meest innovatieve bedrijven in de wereld delen een ding: design is er een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering en het wordt ingezet als bron van innovatie. Toch investeren niet veel bedrijven in design, vaak omdat de waarde van design lastig is te meten. De DMI Design Value Index, een index ontwikkeld door onderzoeker Motiv en het Design Management Institute, lost dit meetmysterie op en toont het financiële voordeel van bedrijven die het lef hebben van design een prioriteit te maken.
De DMI Design Value Index weegt de resultaten van een lijst designgedreven, beursgenoteerde en Amerikaanse bedrijven af tegen niet designgedreven, beursgenoteerde bedrijven. Van een pool van 75 beursgenoteerde bedrijven in de VS, voldoen slechts 15 bedrijven aan de zes design management criteria van DMI. Dit zijn onder andere Apple, Coca Cola, Ford, Herman-Miller, IBM, Intuit, Newell Rubbermaid-, Nike, Procter & Gamble, Starbucks, Starwood, Steelcase, Target, Walt Disney en Whirlpool.
De weging van de S&P 500 laat zien dat Designgedreven bedrijven het de afgelopen tien jaar 228 procent beter op de aandelenmarkt doen dan de niet designgedreven bedrijven. DMI en Motiv stelden intussen een lijst op van acht beurswaarde-verhogende methoden. Download de studie hier.
Benieuwd hoe jouw organisatie scoort? Hier vind je onder meer een scorekaart.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Target
- S&P 500
- Newell Rubbermaid
- Procter & Gamble
- IBM
- Nike
- Starwood
- Starbucks
- Steelcase
- DMI
- Apple
- Intuit
- Motiv
- Walt Disney
- Ford
- Herman-Miller
- Whirlpool
- Coca-Cola
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

