Smaakprikkel: schoenen van Pepsi
- Design
- 2 mei 2014 @ 08:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - SmaakprikkelBrandingProductdesign
- 2 mei 2014 @ 08:30
- Redactie Design
Pepsi verkoopt vanaf 12 mei een mode- en lifestyle-collectie in vijftien vestigingen van het Amerikaanse warenhuis Bloomingsdale’s en online shops. Het frisdrankmerk werkt hiervoor samen met schoenenmerk Del Toro Original Penguin by Munsingwear, Bang & Olufsen, Shut, Gents en Goodlife. De collectie is onderdeel van de Live for Now-campagne.
De collectie bestaat uit 60 items, waaronder t-shirts, zwembroeken, petjes, leren sneakers, schoenen, koptelefoons en skateboards. De designers hadden één regel te volgen: ontwerpen moesten bestaan uit Pepsi’s merkkleuren rood, blauw en wit.
Jongeren
Het merk wil met de collectie zijn samenwerking met influencers en game-changers binnen de jongerencultuur aanhalen en zo een jonge doelgroep aanspreken.
Modetoekomst Pepsi wil verder in de mode. ‘We have this long history in pop culture and have been longtime stewards of creativity from music to film, and we’ve dibbled and dabbled with fashion over the years,’ zegt Kristin Patrick, global chief marketing officer, PepsiCo Global Beverages Group. ‘Our brand has a long-standing history in fashion, and we plan on a broad-ranging initiative, including many more collaborations in the near future.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes