Converse plakt twee metrostations in Rotterdam vol
- Bureaus
- 7 apr 2014 @ 11:27
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesProductdesignOutdoorMerken
- 7 apr 2014 @ 11:27
- Redactie Bureaus
Om de nieuwe Tie Dye sneakercollectie te lanceren neemt Converse twee weken lang twee metrostations in Rotterdam volledig over. Met meer dan vijftig verschillende uitingen claimt het sneakermerk bijna alle frames op de stations. De out-of-home campagne is ontwikkeld met outdoor-exploitant Exterion Media, reclamebureau Anomaly en strategisch mediabureau Mediaxplain*.
De campagne vormt daarmee een grote openbare expositie van verschillende creatieve Converse-uitingen. Naast de aanwezigheid in de Rotterdamse metro rijden er Converse-trams door de havenstad en worden er billboards en NS-spreads ingezet in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Bijna alle witte wanden en pilaren van de Rotterdamse metrostations Beurs en Eendrachtsplein worden ingezet voor de zogenaamde 'station domination' van Converse. Voor station Eendrachtsplein is de campagne van Converse een primeur: niet eerder werd het metrostation op deze manier ingezet voor de communicatie van één merk.
De nieuwe sneakercollectie is vernoemd naar en geïnspireerd op Tie Dye, de old school verftechniek voor T-shirts. In de creatie is veel gebruik gemaakt van verfspetters. Dat is doorgevoerd in de stationsactie, waarbij de meer dan vijftig creaties middels verfspetters op elkaar aansluiten. Sommige frames worden bovendien opgelicht door steeds van kleur veranderende ledverlichting.
Converse is de komende weken met de Tie Dye-campagne niet alleen zichtbaar in de Rotterdamse metrostations, maar ook op verschillende billboards, abri’s en spectaculars op stations en tramhaltes in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Converse
- out of home
- Exterion Media
- sneakers
- campagne
- Mediaxplain
- outdoor
- metrostations
- Tie Dye
- Rotterdam
- Anomaly
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management