Converse plakt twee metrostations in Rotterdam vol
- Bureaus
- 7 apr 2014 @ 11:27
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesProductdesignOutdoorMerken
- 7 apr 2014 @ 11:27
- Redactie Bureaus
Om de nieuwe Tie Dye sneakercollectie te lanceren neemt Converse twee weken lang twee metrostations in Rotterdam volledig over. Met meer dan vijftig verschillende uitingen claimt het sneakermerk bijna alle frames op de stations. De out-of-home campagne is ontwikkeld met outdoor-exploitant Exterion Media, reclamebureau Anomaly en strategisch mediabureau Mediaxplain*.
De campagne vormt daarmee een grote openbare expositie van verschillende creatieve Converse-uitingen. Naast de aanwezigheid in de Rotterdamse metro rijden er Converse-trams door de havenstad en worden er billboards en NS-spreads ingezet in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Bijna alle witte wanden en pilaren van de Rotterdamse metrostations Beurs en Eendrachtsplein worden ingezet voor de zogenaamde 'station domination' van Converse. Voor station Eendrachtsplein is de campagne van Converse een primeur: niet eerder werd het metrostation op deze manier ingezet voor de communicatie van één merk.
De nieuwe sneakercollectie is vernoemd naar en geïnspireerd op Tie Dye, de old school verftechniek voor T-shirts. In de creatie is veel gebruik gemaakt van verfspetters. Dat is doorgevoerd in de stationsactie, waarbij de meer dan vijftig creaties middels verfspetters op elkaar aansluiten. Sommige frames worden bovendien opgelicht door steeds van kleur veranderende ledverlichting.
Converse is de komende weken met de Tie Dye-campagne niet alleen zichtbaar in de Rotterdamse metrostations, maar ook op verschillende billboards, abri’s en spectaculars op stations en tramhaltes in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- Tie Dye
- Mediaxplain
- metrostations
- Anomaly
- Converse
- sneakers
- outdoor
- Exterion Media
- out of home
- Rotterdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers