KLM lanceert IT wervingscampagne
- Bureaus
- 21 sep 2022 @ 09:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2022 @ 09:39
- Sjaak Hoogkamer
KLM Tech & Data is het nieuwe sub-brand van de KLM om IT-talent te werven. De lancering gaat gepaard met een contentplatform en een campagne. Kaliber is verantwoordelijk voor de strategie en creatie.
De campagne en het platform gaan deze week live en worden via verschillende digitale kanalen onder de aandacht van de doelgroep gebracht.
Klaas-Jan Gouka, employer branding specialist bij KLM, over de campagne: ‘Ook KLM merkt de effecten van de huidige krapte op de arbeidsmarkt: voor elke IT-professional op zoek naar een baan zijn er zo’n 20 tot 30 openstaande vacatures. Met als bijkomend nadeel dat KLM niet top of mind is bij IT-talent.’
De eerste stap in de strategie van Kaliber is om alle IT-activiteiten van KLM richting de buitenwereld te bundelen. IT'ers zitten overal in de organisatie, maar worden nu gepresenteerd onder een sub-brand: KLM Tech & Data.
Om de aandacht te krijgen van de juiste mensen is er ook een campagne ontwikkeld: 'UP FOR IT: Can your skills withstand a world of fiction?' Hugo van de Hoef, Creative Director bij Kaliber: ‘Met sci-fi en adventure trailers brengen we de meest ondenkbare situaties in beeld waarbij je de grootsheid en uitdaging zowel ziet als voelt. Juist deze, voor arbeidsmarktcommunicatie atypische, storylines en rijke werelden zorgen ervoor dat we bij deze doelgroep gaan opvallen.’
Credits
Verantwoordelijke bij KLM: Klaas-Jan Gouka, Jasper Landsaat
Strategie & Creatie: Kaliber
Design & Motion studio: Woodwork
Media: Dentsu
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing