KLM lanceert IT wervingscampagne

KLM lanceert IT wervingscampagne
  • Bureaus
  • 21 sep 2022 @ 09:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

KLM Tech & Data is het nieuwe sub-brand van de KLM om IT-talent te werven. De lancering gaat gepaard met een contentplatform en een campagne. Kaliber is verantwoordelijk voor de strategie en creatie.

De campagne en het platform gaan deze week live en worden via verschillende digitale kanalen onder de aandacht van de doelgroep gebracht.

Klaas-Jan Gouka, employer branding specialist bij KLM, over de campagne: ‘Ook KLM merkt de effecten van de huidige krapte op de arbeidsmarkt: voor elke IT-professional op zoek naar een baan zijn er zo’n 20 tot 30 openstaande vacatures. Met als bijkomend nadeel dat KLM niet top of mind is bij IT-talent.’

De eerste stap in de strategie van Kaliber is om alle IT-activiteiten van KLM richting de buitenwereld te bundelen. IT'ers zitten overal in de organisatie, maar worden nu gepresenteerd onder een sub-brand: KLM Tech & Data.

Om de aandacht te krijgen van de juiste mensen is er ook een campagne ontwikkeld: 'UP FOR IT: Can your skills withstand a world of fiction?' Hugo van de Hoef, Creative Director bij Kaliber: ‘Met sci-fi en adventure trailers brengen we de meest ondenkbare situaties in beeld waarbij je de grootsheid en uitdaging zowel ziet als voelt. Juist deze, voor arbeidsmarktcommunicatie atypische, storylines en rijke werelden zorgen ervoor dat we bij deze doelgroep gaan opvallen.’

Credits

Verantwoordelijke bij KLM: Klaas-Jan Gouka, Jasper Landsaat

Strategie & Creatie: Kaliber

Design & Motion studio: Woodwork

Media: Dentsu



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken