LifeHunters richt zich met nieuw format op oudere doelgroep
- Content
- 27 sep 2018 @ 09:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentDigitaalVideo
- 27 sep 2018 @ 09:49
- Lucas Boon
Veel video content over gaming is gericht op de jongere gebruiker, terwijl ook veel volwassenen (18+) graag gamen. LifeHunters heeft daarom een nieuw game experiment genaamd GameHunters gelanceerd, wat gaming ook voor de oudere doelgroep toegankelijk moet maken.
Gaming (het spelen op een spelcomputer) is populair. Onderzoeksbureau Newzoo wijst uit dat er gemiddeld 7 miljoen mensen in Nederland gamen. 82 procent van deze doelgroep is 18 jaar en ouder, maar volgens LifeHunters is daar te weinig content voor beschikbaar.
Erik Hensel, CEO van LifeHunters, laat weten: 'Gaming is al jaren een hot topic en groeit als markt naar een omzet van $137 miljard in 2018. Wij willen met het nieuwe format GameHunters inspelen op deze trend, door te doen waar we goed in zijn: het bedenken en produceren van originele content. Er is vanuit adverteerders en mediapartijen al veel interesse in dit format en we zijn ervan overtuigd dat GameHunters de potentie heeft om uit te groeien tot een leading game format.'
In GameHunters gaat presentator Jorn Rohde (onder meer bekend van Linda.tv) op zoek naar zijn eigen game specialiteit. In 36 uur wordt Rohde getraind door de beste gamers van Nederland en leert hij de strategie en speltips. In elke aflevering staat een andere game centraal. De eerste aflevering wordt afgetrapt met Destiny 2: Forsaken.
GameHunters is te zien op de website van LifeHunters en op het videokanaal van AD.nl.
Bekijk de trailer hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing