LifeHunters richt zich met nieuw format op oudere doelgroep

LifeHunters richt zich met nieuw format op oudere doelgroep
  • Content
  • 27 sep 2018 @ 09:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentDigitaalVideo

Veel video content over gaming is gericht op de jongere gebruiker, terwijl ook veel volwassenen (18+) graag gamen. LifeHunters heeft daarom een nieuw game experiment genaamd GameHunters gelanceerd, wat gaming ook voor de oudere doelgroep toegankelijk moet maken.

Gaming (het spelen op een spelcomputer) is populair. Onderzoeksbureau Newzoo wijst uit dat er gemiddeld 7 miljoen mensen in Nederland gamen. 82 procent van deze doelgroep is 18 jaar en ouder, maar volgens LifeHunters is daar te weinig content voor beschikbaar.

Erik Hensel, CEO van LifeHunters, laat weten: 'Gaming is al jaren een hot topic en groeit als markt naar een omzet van $137 miljard in 2018. Wij willen met het nieuwe format GameHunters inspelen op deze trend, door te doen waar we goed in zijn: het bedenken en produceren van originele content. Er is vanuit adverteerders en mediapartijen al veel interesse in dit format en we zijn ervan overtuigd dat GameHunters de potentie heeft om uit te groeien tot een leading game format.'

In GameHunters gaat presentator Jorn Rohde (onder meer bekend van Linda.tv) op zoek naar zijn eigen game specialiteit. In 36 uur wordt Rohde getraind door de beste gamers van Nederland en leert hij de strategie en speltips. In elke aflevering staat een andere game centraal. De eerste aflevering wordt afgetrapt met Destiny 2: Forsaken.

GameHunters is te zien op de website van LifeHunters en op het videokanaal van AD.nl.

Bekijk de trailer hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken