Febo gaat kroketten aan huis bezorgen - nieuwe methodes om afzet te vergroten

Febo gaat kroketten aan huis bezorgen - nieuwe methodes om afzet te vergroten
  • Food-en-retail
  • 30 aug 2016 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

De jubilerende snackketen Febo gaat patat, kroketten en andere snacks aan huis bezorgen in heel Amsterdam. Een 'geheime techniek' zorgt dat de frietsen niet slap of koud worden, belooft men. Tot voor kort leek het onmogelijk gefrituurde waar lekker op de plaats van bestemming te krijgen.

Een 'warmhoudsysteem' dat het merk importeert uit de V.S. biedt nu soelaas. Manager Rob Hogervorst in stadskrant Parool: 'In de tas van de bezorger zit een warmhoud-element dat werkt op basis van inductie, dat de patat en snacks goed warm houdt. Daarnaast heeft de tas een geheime techniek, waarmee vochthuishouding onder controle wordt gehouden. De patat is net zo krokant en vers als in de winkel. De snacks hebben we al goed onder controle, de kroketten houden het ook makkelijk een kwartiertje uit in de automatiek.'

Bijzonder Febo-team
In stadsdeel Noord wordt al een poos proefgedraaid. Dat gat zo goed dat men nu de rest van de stad wil gaan voorzien. Daarvoor wordt een aparte bezorgkeuken ingeschakeld, waarvan de eerste in Noord en nog circa zes verspreid over de rest van Amsterdam. Doel is de snackverkoop te vergroten. In Aalsmeer wordt daartoe geexperimenteerd met een Febo in een benzinestation, in Oostzaan volgt daartoe een Febo snack drive in (foto boven). Dagblad Metro publiceerde eerder een portret van dit bijzondere Febo-team op de Amsterdamse Amsteldijk en van het voorjaar dit stuk over 'Vet goeie shit, daar bij Febo #frituurlife'. Op platform Food&Retail van MT stond eind 2015 het stuk over Ron Blaauw, die in de chique PC Hooftstraat een pop up Febo opende. (PvWK, bronnen: Parool, MarketingTribune, Metro, Febo)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken