Febo gaat kroketten aan huis bezorgen - nieuwe methodes om afzet te vergroten
- Food-en-retail
- 30 aug 2016 @ 09:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 30 aug 2016 @ 09:35
- Redactie Food en Retail
De jubilerende snackketen Febo gaat patat, kroketten en andere snacks aan huis bezorgen in heel Amsterdam. Een 'geheime techniek' zorgt dat de frietsen niet slap of koud worden, belooft men. Tot voor kort leek het onmogelijk gefrituurde waar lekker op de plaats van bestemming te krijgen.
Een 'warmhoudsysteem' dat het merk importeert uit de V.S. biedt nu soelaas. Manager Rob Hogervorst in stadskrant Parool: 'In de tas van de bezorger zit een warmhoud-element dat werkt op basis van inductie, dat de patat en snacks goed warm houdt. Daarnaast heeft de tas een geheime techniek, waarmee vochthuishouding onder controle wordt gehouden. De patat is net zo krokant en vers als in de winkel. De snacks hebben we al goed onder controle, de kroketten houden het ook makkelijk een kwartiertje uit in de automatiek.'
Bijzonder Febo-team
In stadsdeel Noord wordt al een poos proefgedraaid. Dat gat zo goed dat men nu de rest van de stad wil gaan voorzien. Daarvoor wordt een aparte bezorgkeuken ingeschakeld, waarvan de eerste in Noord en nog circa zes verspreid over de rest van Amsterdam. Doel is de snackverkoop te vergroten. In Aalsmeer wordt daartoe geexperimenteerd met een Febo in een benzinestation, in Oostzaan volgt daartoe een Febo snack drive in (foto boven). Dagblad Metro publiceerde eerder een portret van dit bijzondere Febo-team op de Amsterdamse Amsteldijk en van het voorjaar dit stuk over 'Vet goeie shit, daar bij Febo #frituurlife'. Op platform Food&Retail van MT stond eind 2015 het stuk over Ron Blaauw, die in de chique PC Hooftstraat een pop up Febo opende. (PvWK, bronnen: Parool, MarketingTribune, Metro, Febo)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Febo
- Ferdinand Bolstraat
- Aalsmee r
- experiment
- krokant
- snackverkoop
- Rob Hogervorst
- food
- vet
- onder controle
- warmhoud-element
- Amsterdam
- bezorgkeuken
- patat
- Parool
- kroketten
- friet
- jubileum
- bezorger
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing