Ikea start virtuele winkel op gamingplatform Roblox

Ikea start virtuele winkel op gamingplatform Roblox
  • Food-en-retail
  • 7 jun 2024 @ 10:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Zweedse woonwarenhuis Ikea is op zoek naar werknemers voor zijn eerste virtuele winkel: een digitale kopie van Ikea, waar Zweedse gehaktballetjes, Färgrik-kopjes en Billy-boekenkasten verkocht worden.

De nieuwe werknemers komen in deze virtuele winkel te werken. Het bedrijf zal er per werknemer 15 euro per uur voor neertellen.

Ikea zal er vanaf eind juni 2024 tien medewerkers aan het werk zetten, meldt De Morgen. 'De werknemers zullen, net zoals in het echte leven, betaald worden en carrière kunnen maken. De keten zal 15,45 euro per uur betalen, dat is zowat evenveel als het uurloon van een Britse Ikea-werknemer. In ruil moeten de werknemers het digitale restaurant bemannen, rekken vullen en klanten helpen. Ook fans van de meubelketen kunnen dus in de het virtuele warenhuis terecht om meubels te kiezen.'

De virtuele winkel zal te vinden zijn op gamingplatform Roblox, een digitale wereld waar je allerlei minigames kan spelen en dat populair is onder jongeren. Opgericht door David Baszucki en Erik Cassel in 2004 en uitgebracht in 2006, host het platform door gebruikers gemaakte games van meerdere genres, gecodeerd in de programmeertaal Lua. Lees hier verder.
(PvWK, bron: De Morgen | beeld: Ikea)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken