Ikea start virtuele winkel op gamingplatform Roblox

- Food-en-retail
- 7 jun 2024 @ 10:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2024 @ 10:49
- Peter van Woensel Kooy
Het Zweedse woonwarenhuis Ikea is op zoek naar werknemers voor zijn eerste virtuele winkel: een digitale kopie van Ikea, waar Zweedse gehaktballetjes, Färgrik-kopjes en Billy-boekenkasten verkocht worden.
De nieuwe werknemers komen in deze virtuele winkel te werken. Het bedrijf zal er per werknemer 15 euro per uur voor neertellen.
Ikea zal er vanaf eind juni 2024 tien medewerkers aan het werk zetten, meldt De Morgen. 'De werknemers zullen, net zoals in het echte leven, betaald worden en carrière kunnen maken. De keten zal 15,45 euro per uur betalen, dat is zowat evenveel als het uurloon van een Britse Ikea-werknemer. In ruil moeten de werknemers het digitale restaurant bemannen, rekken vullen en klanten helpen. Ook fans van de meubelketen kunnen dus in de het virtuele warenhuis terecht om meubels te kiezen.'
De virtuele winkel zal te vinden zijn op gamingplatform Roblox, een digitale wereld waar je allerlei minigames kan spelen en dat populair is onder jongeren. Opgericht door David Baszucki en Erik Cassel in 2004 en uitgebracht in 2006, host het platform door gebruikers gemaakte games van meerdere genres, gecodeerd in de programmeertaal Lua. Lees hier verder.
(PvWK, bron: De Morgen | beeld: Ikea)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Unilever en For You Agency lanceren Namdong als fan-first...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Joost van den Berg van Dr Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
- Kinderen grijpen naar Whopper in... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes