Ikea start virtuele winkel op gamingplatform Roblox

- Food-en-retail
- 7 jun 2024 @ 10:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2024 @ 10:49
- Peter van Woensel Kooy
Het Zweedse woonwarenhuis Ikea is op zoek naar werknemers voor zijn eerste virtuele winkel: een digitale kopie van Ikea, waar Zweedse gehaktballetjes, Färgrik-kopjes en Billy-boekenkasten verkocht worden.
De nieuwe werknemers komen in deze virtuele winkel te werken. Het bedrijf zal er per werknemer 15 euro per uur voor neertellen.
Ikea zal er vanaf eind juni 2024 tien medewerkers aan het werk zetten, meldt De Morgen. 'De werknemers zullen, net zoals in het echte leven, betaald worden en carrière kunnen maken. De keten zal 15,45 euro per uur betalen, dat is zowat evenveel als het uurloon van een Britse Ikea-werknemer. In ruil moeten de werknemers het digitale restaurant bemannen, rekken vullen en klanten helpen. Ook fans van de meubelketen kunnen dus in de het virtuele warenhuis terecht om meubels te kiezen.'
De virtuele winkel zal te vinden zijn op gamingplatform Roblox, een digitale wereld waar je allerlei minigames kan spelen en dat populair is onder jongeren. Opgericht door David Baszucki en Erik Cassel in 2004 en uitgebracht in 2006, host het platform door gebruikers gemaakte games van meerdere genres, gecodeerd in de programmeertaal Lua. Lees hier verder.
(PvWK, bron: De Morgen | beeld: Ikea)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers