[interview] Genieten van Plus moet 'echt magazine-gevoel' oproepen

[interview] Genieten van Plus moet 'echt magazine-gevoel' oproepen
  • Content
  • 1 mrt 2018 @ 12:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersContentBranded content

Sanoma is de maker van het nieuwe inspiratiemagazine van Plus genaamd 'Genieten', dat vandaag is uitgekomen. Waar ligt de uitdaging? Lyn Kuyper, head of branded content bij het mediabedrijf, licht toe.

Waarom heeft Plus voor Sanoma gekozen?

Plus meldde dat we de strategie 'Goed eten, voor iedereen, elke dag' weten te vertalen naar waar ze voor onze klanten op zoek zijn. 'Genieten' is de gids die de lezer inspireert, helpt om te plannen, om op een betaalbare manier goede ingrediënten te kopen... Daarin hebben we de waarden van Plus verankerd: goed eten, puur, prijs, persoonlijk.

Hoe gaat Genieten - in deze tijden van foodhypes - zich écht onderscheiden?

Plus is een supermarkt die staat voor goed eten, dus je gaat zeker goed en lekker eten zien, niet al te ingewikkelde recepten, wel ideeën hoe je kookrepertoire opgeschud kan worden. Bijvoorbeeld espresso pannenkoekjes, niet zoals je ze normaal bakt. Of een plaattaart met al je favoriete groente erin. Met een oplage van 2,1 miljoen willen we een hoop lezers bereiken en beraken met goede verhalen.

Waar ligt de uitdaging voor Genieten?

Het is een belangrijk doel om lezers te laten zien dat Genieten echt anders is dan andere supermarktbladen. Het ziet er niet uit als een supermarktblad, maar echt als een magazine. De cover spreekt aan en is minimaal gebrand: het Plus-logo staat er klein op. Het is dan ook meer een cadeautje voor de lezer.

Wat moet Genieten voor het merk Plus gaan 'doen'?

Als gezegd: Genieten moet een cadeautje voor de lezers zijn. Plus heeft lef getoond door te kiezen voor dit magazine, een nevenmerk als het ware. Door iets anders te doen dan wat er al was. Genieten moet meehelpen om de beste supermarkt van Nederland te worden. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken