[Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

[Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
  • Food-en-retail
  • 4 apr 2014 @ 00:03
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

In [Ondernemer van de Week] spreken we met opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen. Deze week sprak de redactie Food & Retail met Reinier Steures over 'Brusco'. Dat is een nieuw Italiaans wijnmerk van het reclameduo Frank de Ruwe en Lard Breebaart van reclamebureau NATWERK. Zij haalden Reinier Steures aan boord als partner en marketingstrateeg om van Brusco een succes te maken. Steures over zijn plannen.

1. Stel je zelf graag voor.
Reinier Steures, 28 jaar, geboren en getogen Amsterdammer. Jordanees zelfs. Ben sinds 1 januari strategy director en partner bij bureau Natwerk. Ik werkte eerder voor regisseur Johan Kramer, voor N=5 en Delight Agency. Daarnaast ben ik mede-oprichter van stichting RA*W, dat zich inzet voor ontwikkeling van jongeren in de reclame en Cafe de Zaak, een initiatief waar wij -een groep reclamestrategen en strategy consultants- een paar keer per jaar gratis strategisch advies geven aan MKB’ers. Op de achterkant van een bierviltje. Met Natwerk hebben we onlangs een nieuw product gelanceerd. Na eerder ons eigen merk Bello Limoncello te hebben gelanceerd, hebben we nu een lambrusco in de markt gezet. Brusco Lambrusco om precies te zijn.


2. OK, de Brusco- case, kun je aangeven waar deze om draait?
Jazeker. lambrusco was vroeger een veel gedronken drankje. Dat omdat het het goedkoopste was uit het schap. Een drank met een belachelijk slecht imago. Volledig onterecht. De druif is namelijk heel erg goed. Vraag het menig Italiaanse chef en die zal je vertellen over de kwaliteit van de Lambrusco. Daarom zijn mijn collega’s afgelopen zomer naar Italie gegaan en hebben we, denken we, de beste druif gevonden. Eén met lef pit en karakter. Daarom zijn we met deze stuntdruiven in een Fiat 500 door een brandende hoepel gesprongen (zie onder, red.). Brusco lambrusco dus. Made from stunt grapes.


3. Hebben jullie voor de lancering van Brusco samengewerkt met bureaus?
Wij zijn zelf een activatie- en reclamebureau. Naast werken voor grote klanten als Unilever, Waternet, Fishtales, Bavaria etc. hebben we ook onze eigen producten. Op die manier zetten we onze creatieve kracht in voor onze eigen producten. Waarom? Omdat we hierdoor op projectniveau mee kunnen denken met onze klanten. Dat houdt ons scherp. En ja, er is natuurlijk ook wel sprake van creatieve vrijheid.

4. Is de drankmarkt in Nederland een ingewikkelde, licht graag toe?
Eigenlijk valt dat me alleszins mee. We hebben er, in zeer minimale tijd, voor gezorgd dat onze flessen verkocht worden in de Marqt, de Kweker en uiteraard in veel horeca. Nu moet natuurlijk nog blijken of het gedronken gaat worden maar de eerste resultaten en geluiden zijn heel positief. Naast complimenten over de smaak, krijgen we aanvragen en bestellingen uit alle hoeken van Nederland. En zelfs over de grens.

5. Meld resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
De webshop loopt als een trein, we krijgen allerlei verzoeken van pers, slijterijen, wijnhandels, nog meer supermarkten en horeca. En dat in zo’n korte tijd.

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Heel goed. Sinds 1 januari zit ik dus bij Natwerk, en met mijn ervaring bij reclamebureaus kan ik zeggen dat Natwerk echt een uniek bureau is. Zoveel positieve energie, zoveel ondernemingsdrang en zoveel ideeen. Ik ben ongelofelijk blij dat ik daar deel van uitmaak. Als voorbeeld de Fishtales case. De allerkortste kookshow ter wereld op instagram. Vernieuwend en leuk. Deze is daarom al op Nederlandse en Amerikaanse tv geweest.

7. Nog ander nieuws over Natwerk, RA*W of Cafe de Zaak te melden?
Ja, over alledrie. Natwerk heeft een nieuw logo, huisstijl en website in beta, waar ik erg trots op ben. RA*W heeft een nieuw bestuur. Oprichters zijn alleen nog aanwezig als raad van advies.
En gister hebben we net de tweede versie van Cafe de Zaak gehad. MKB’ers die meer over De zaak willen weten, vinden informatie via deze link.
 

(PvWK)

Klik hier voor meer info over Brusco.

Dit is het achttiende interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail.
 


 

 Brusco klaar voor consumptie

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl


 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken