Nieuwe Try Out campagne ROC Amsterdam - Flevoland helpt bij studiekeuze

Nieuwe Try Out campagne ROC Amsterdam - Flevoland helpt bij studiekeuze
  • Bureaus
  • 14 dec 2021 @ 07:43
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De wervingscampagne van het ROC Amsterdam - Flevoland om nieuwe studenten te trekken is bedacht en uitgevoerd door Nowsy, reclamebureau voor jongerencommunicatie. Het bureau bedacht een nieuw ‘Try Out’-concept, waarbij studenten worden gestimuleerd opleidingen en vakken uit te proberen.

Nowsy baseerde het Try Out-concept op de al bestaande open dag waarop jongeren verschillende vakken en opleidingen op het roc kunnen uitproberen. Het bureau heeft die gedachte nu een centrale rol gegeven in de wervingsstrategie. Try Out neemt in de nieuwe campagne zo de rol aan van de ultieme studiekeuzeadviseur, die jongeren vooral zelf wil laten ervaren wat de beste studiekeuze is. Niet alleen tijdens een open dag, maar tijdens alle activiteiten die het ROC van Amsterdam - Flevoland in de verschillende fases van het orientatieproces aanbiedt. Bijvoorbeeld bij een rondleiding door de school, tijdens het meelopen bij een opleiding of een adviesgesprek met een docent.

Mogelijkheid om het zelf te proberen
Onno Gout, Client Director bij Nowsy licht toe: ‘Uit onderzoek blijkt dat je de beste studiekeuze maakt door in actie te komen, op pad te gaan en dingen uit te proberen. Het nieuwe Try Out activeert jongeren om dat te doen, om het zelf te ervaren. En niet alleen tijdens een open dag, maar bij alle activiteiten die de jongeren kunnen ondernemen om tot een goede studiekeuze te komen. Want de beste keuzehulp die je kunt krijgen is de mogelijkheid om het zelf te kunnen proberen, oftewel: try out.’

De campagne bestaat uit social posts, outdoor uitingen, banners, print advertenties en Digital Out of Home. Uniek is dat de campagne niet alleen voor jongeren, maar gedeeltelijk ook door jongeren gemaakt is. Zo hielpen studenten van het roc bij de creatieve invulling van de campagne, bij de productie van de props voor de fotoshoot, bij de logistiek van de fotosessies en met het filmen en edites van een making off-video. ‘Daardoor sluiten de communicatie-uitingen en tone of voice perfect aan bij de doelgroep,’ aldus Gout.

De video is hier te bekijken.

Credits:

Opdrachtgever: ROC van Amsterdam - Flevoland
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Joanne Veerbeek, Chantal Willems
Bureau: Nowsy
Creatie: Rens de Groot, Martin van Triest
Strategie: Jari Kloppenburg
Account: Maxime Karman, Manon Slierendrecht, Onno Gout
Productie: Studenten van het ROC van Amsterdam - Flevoland; Martin van Triest, Manon Slierendrecht

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken