Nieuwe kattenfilmpje KPN

Nieuwe kattenfilmpje KPN
  • Bureaus
  • 14 sep 2022 @ 04:06
  • 13143 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

KPN lanceert haar nieuwe Blijf Gaan-campagne, met wederom de kat en z’n baasje in de hoofdrol. Naast de inzet op video kiest KPN ervoor om de gehele campagne in de belevingswereld van de jongeren op YouTube, Instagram, TikTok, Snapchat en Twitch te bouwen.

Internet is basisbehoefte nummer één. Jongeren vinden, aldus KPN, ‘internet op zak belangrijker dan een universitair diploma.’ Sterker nog, de tieners van vandaag kennen geen wereld zonder het internet.

Gijs en Joris, creative directors bij DentsuAchtung over alweer de derde ‘kattencampagne’: ‘In eerdere campagnes zagen we dat onze properties KPN helpen om universele begrippen als Wifi & 5G te koppelen aan KPN, maar ook is de kat de meest geliefde kat van Nederland op alle socials geworden. Samen met onze social & entertainment hub binnen het bureau hebben we dit keer de belevingswereld van jongeren als uitgangspunt genomen, daaruit komt niet alleen het thema, maar is de hele campagne echt op elk kanaal relevant gemaakt.’

De campagne trapt groots af met video, (D)OOH en online. Tevens introduceert KPN de ‘Blijf Gaan Squad’ bestaande uit Qucee, Nessim, Daan Boom en Tobias Camman. Zij trekken de campagnegedachte door naar de belevingswereld van de jongere doelgroep op YouTube, Instagram, TikTok, Snapchat en Twitch.

Op de eigen social kanalen nodigt KPN de Gen Z uit zelf te blijven gaan. Iets wat eerder al spontaan gebeurde wil het merk nu nog iets meer aanmoedigen; door een couplet toe te voegen aan ‘Born to be alive’ maak je zo je eigen video.

 

 

 

 

 

 

 


RXML parse error: Invalid URL: Standards.URI: got a relative URI (no scheme) lacking a base_uri!

 | <insert href="">
 | <set type=RXML.t_xml(text/xml, none) variable="var.media-contents">
 | <cache enable-protocol-cache="yes">


Sjaak Hoogkamer