Nieuwe campagne ING moet emotie terugbrengen in het merk

Nieuwe campagne ING moet emotie terugbrengen in het merk
  • Bureaus
  • 1 mei 2023 @ 09:20
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

ING lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk naar eigen zeggen ‘richting geeft voor de komende jaren.’ ING wil vooral ‘de emotionele connectie met het merk verstevigen.’

De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten wat de juiste keuzes zijn en wat het beste past in elke fase van hun leven.

Dat wordt creatief vertaald naar ‘Doen wat goed voelt. Laat dat maar aan jou over’. De campagne trapt af met een commercial waarin de volgens de bank ‘echte verhalen van mensen’ centraal staan, begeleid door een nieuwe versie van het lied ‘This is my life’, gearrangeerd en gezongen door Davina Michelle. De commercial gaat aldus ING ‘over de zelfredzaamheid en veerkracht van mensen. Het is een ode aan het leven zelf en de vrijheid om dat leven op eigen manier in te vullen. ‘

‘Van oudsher hebben mensen een sterke emotionele band met het merk ING. Via deze campagne willen we dat gevoel nieuw leven inblazen. Er bankieren 8 miljoen mensen bij ING, wij zijn een bank van iedereen: van bijstandsouder tot voetbalmiljonair, van eenmanszaak tot multinational. Iedereen wil zijn leven leiden op zijn manier. Wij geloven dat mensen zelf het beste weten wat goed voor hen is. Met slimme tools en advies wordt je financiële huishouding eenvoudiger, sneller en overzichtelijker – en daarmee ook bestendiger en duurzamer. Het stelt je in staat om goed geïnformeerd een stap vooruit te zetten.

Wij kiezen in onze positionering voor de freedom mindset: jij maakt je keuzes zelf.

Dat past ons, en zeker ook bij de tijdsgeest. ‘This is my life’ geeft ING weer een herkenbaar gezicht,’ aldus Yolanda van Die, directeur Brand & Experiences, Marketing en Communicatie bij ING Nederland.

Volgens Van Die zijn veel commercials functioneel zijn geworden. ING durft het aan om te kiezen voor pure emotie. Van Die: ‘De nieuwe commercial is een reflectie van het leven zelf. Een opeenstapeling van gebeurtenissen, klein en groot, met kleine en grote emoties. Dit zijn echte verhalen van echte mensen, even divers en verschillend als het leven zelf. Samen vormen ze – gedragen door de muziek van Davina Michelle – een sterke eenheid.’

Sinds augustus 2022 werkt ING samen met creatief bureau TBWA\NEBOKO. Dit is de eerste campagne die ING samen met het bureau lanceert. De samenwerking met Davina kwam tot stand door entertainmentbureau Tribe Company die ook de activatie van de track voor zijn rekening neemt. Tribe en ING werken al langer als partners samen zoals bij The Streamers en BusinessBoost Live.

Track van Davina Michelle 

De nieuwe commercial van ING wordt begeleid door het nummer ‘This is my life’, vertolkt door Davina Michelle. Zij zegt hierover: ‘Ik geloof in de kracht van mensen. Als je gebruik maakt van de mogelijkheden om je heen is er veel mogelijk. Dat merkte ikzelf toen ik een spannende stap nam om mijn liedjes op YouTube te plaatsen. Mijn weg naar bekendheid liep anders dan voor de meeste Nederlandse artiesten. De regie pakken voelde vanaf het begin goed.

Daarom herken ik me ook echt in de slogan ‘Laat dat maar aan jou over’.

Dit is mijn leven. Dit is mijn kracht, laat dat maar aan mij over. En dat verhaal komt samen in mijn versie van ‘This is my life’.’



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken