Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen

- Bureaus
- 1 dec 2023 @ 13:11
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 dec 2023 @ 13:11
- Michiel van Zaane
Donderdagnacht 30 november vond de Sheltersuit Sleep Out plaats, waarbij werknemers van Dentsu en Out of Home partners één nacht buiten sliepen om geld op te halen voor de Sheltersuit Foundation.
Het opgehaalde geld wordt gebruikt voor de productie van Sheltersuits: een wind- en waterdichte jas die daklozen ook kunnen gebruiken als slaapzak. Daarnaast steunen de Out of Home partners: JCDecaux, Ocean, blowUPmedia en CSDigital de Sheltersuit Foundation in de winter met een gratis DOOH netwerk ter waarde van zo’n € 300.000,- en was er ’s nachts een Sleep Out uiting in het straatbeeld te zien.
Deelnemers aan de Sheltersuit Sleep Out moesten €300,- per persoon ophalen voor de financiering van één Sheltersuit. Hier werd vervolgens op verschillende locaties, waaronder het parkeerterrein van Dentsu, één nacht in geslapen. Na reiniging werden deze Sheltersuits aan daklozen overhandigd. Tijdens de avond werd er via een live verbinding uit Enschede door de Sheltersuit Foundation lezingen gegeven over het daklozenprobleem en ervaringen gedeeld van daklozen zelf.
De Dentsu OOH-partner Sleep Out is een uitbreiding van het ‘Out of Home steunt mensen out of home’ initiatief dat in 2016 is gestart met de ‘Laat daklozen niet doodvriezen’ campagne. Dentsu en de Out of Home sector nemen sindsdien niet alleen de zakelijke verantwoordelijk voor reclame in de openbare ruimte, maar tonen ook betrokkenheid voor maatschappelijke problemen in de openbare ruimte.
Thijs Verheugen, Out of Home Director & Social Brand Activation Theme Owner bij Dentsu Benelux: ‘Normaal gesproken ontmoeten we onze zakenrelaties tijdens een netwerkborrel om te praten over het verhogen van de omzet. Nu komen we bij elkaar voor een impactvolle ervaring om daklozen te steunen en te praten over hoe we maatschappelijk kunnen bijdragen.’
Bas Timmer, Founder Sheltersuit Foundation: ‘De toewijding van Dentsu als Sheltersuit Foundation supporter is echt inspirerend en wordt door ons allen enorm gewaardeerd. Het is ook fantastisch dat de Out Of Home exploitanten opnieuw hun steun aan ons project verlenen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes