Pineut behaalt B Corp-certificering

- Food-en-retail
- 25 sep 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOInnovatie
- 25 sep 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Pineut, bekend om haar creatieve doe-het-zelf producten, heeft de prestigieuze B Corp-certificering behaald. Dit bevestigt volgens het merk de toewijding van het bedrijf aan duurzaamheid, sociale inclusie en ethische bedrijfsvoering.
Met een score van 109,9 punten, ruim boven het vereiste minimum van 80, sluit Pineut zich aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die streven naar een positieve impact op mens, maatschappij en milieu.
Verantwoordelijkheid vanaf dag één
Sinds de oprichting, tien jaar geleden, heeft Pineut de verantwoordelijkheid als kernwaarde geïntegreerd in alles wat ze doen en mede daardoor lag de B Corp certificering in de lijn der verwachting. B Corp is een erkenning voor bedrijven die voldoen aan hoge normen op het gebied van transparantie, sociale – en milieuprestaties. Drie impactgebieden waar Pineut zich vooral hard voor maakt zijn duurzame inkoop; ze werken alleen met leveranciers die biologische en duurzame ingrediënten leveren, met respect voor zowel mens als planeet. Daarnaast werden ze vol trots met een donatiebeleid voor kansgelijkheid. Vanaf dit jaar wordt een deel van de winst gedoneerd aan projecten die zich inzetten voor eerlijke kansen voor iedereen. En tot slot hun sociale personeelsbeleid: Pineut creëert een gezonde en inclusieve werkomgeving waar persoonlijke groei en ontwikkeling centraal staan.
Pineut moedigt mensen aan om creatief te zijn en momenten in het leven te vieren, terwijl ze tegelijkertijd bijdragen aan een betere wereld. Een groot deel van Pineut’s productie vindt tevens plaats in sociale werkplaatsen, waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans krijgen om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij.
Vanaf dag één is Pineut gedreven door één missie: een positieve impact maken op mensen en de planeet. De reis naar B corp-certificering is een reis geweest met de nodige uitdagingen, maar deze mijlpaal erkent hun waardes en inspanningen.
'Voor ons is de B Corp-certificering niet alleen een mijlpaal, maar een bevestiging van wat altijd in ons DNA heeft gezeten', aldus Marlies van Iterson, oprichter van Pineut. 'Het is een erkenning voor het harde werk van ons team en de impact die we elke dag proberen te maken. We doen het niet alleen voor onszelf, maar voor iedereen die achterblijft en een kans verdient.'
Vooruitblik
Begin dit jaar is het bedrijf 'Snippers' overgenomen door Pineut om het marktaandeel te vergroten, nieuwe markten te betreden, de operationele efficiënte te vergroten en de groei positief te stimuleren, meldt Van Iterson nog. Snippers is volgens haar ook bekend om hun DIY drankpakketten met extra aandacht voor de ingrediënten en het bieden van een ultieme smaakbeleving.
'We zijn er trots op dat we nu samen een nog groter verschil kunnen maken en een versnelling kunnen maken voor beide ondernemingen op de groei in het buitenland', vult Nicolas van Dijk, directeur Snippers, aan.
(PvWK)
Impressie Pineut-portfolio
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes