Kinderboekenweek: McDonald's komt opnieuw met boekje bij Happy Meal
- Food-en-retail
- 1 okt 2024 @ 10:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 okt 2024 @ 10:48
- Sjaak Hoogkamer
Van 2 tot en met 13 oktober 2024 geeft McDonald’s tijdens de Kinderboekenweek boekjes opnieuw mee in alle Happy Meals om het belang van (voor)lezen onder de aandacht te brengen
De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) en McDonald’s bundelen opnieuw de krachten. Ze willen hiermee het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen te (her)ontdekken. Daarom wordt tijdens de 70e editie van de Kinderboekenweek bij ieder Happy Meal naast het klassieke speeltje ook een leesboekje als cadeautje meegegeven. Daarnaast zijn in ieder restaurant speciale placemats met leuke boekentips te vinden.
Dat het stimuleren van lezen hard nodig is, blijkt onder andere uit het internationale leesvaardigheidsonderzoek PIRLS.
De leesprestaties van basisscholieren zijn tussen 2016 en 2021 significant gedaald.
Daarnaast blijkt dat Nederlandse basisscholieren in vergelijking met kinderen uit 56 andere landen het minste plezier hebben in lezen*. Stichting CPNB is blij dat er dankzij deze samenwerking veel nieuwe en bestaande lezers worden bereikt en worden gestimuleerd te gaan lezen.
Dolly van den Akker, Impact Director bij McDonald’s Nederland: ‘Als familierestaurant vinden wij het belangrijk ons in te zetten voor leesbevordering, wat wij al sinds 2019 actief doen. Dit doen wij gedurende het hele jaar door het aanbieden van leesboekjes in onze Happy Meals, maar de Kinderboekenweek is daarnaast een extra mooi moment om nóg meer van onze gasten kennis te laten maken met leesplezier. Dit jaar geven we voor het eerst tijdens de gehele Kinderboekenweek zowel het klassieke speeltje als een leesboekje mee in het Happy Meal. Lezen prikkelt de fantasie, neemt je mee naar bijzondere plekken en is goed voor de ontwikkeling.’
In 2019 is McDonald’s wereldwijd gestart met het Happy Meal Readers programma. Het hele jaar door kunnen gasten bij het bestellen van een Happy Meal in plaats van een speeltje ook altijd kiezen voor een leesboekje. Sinds 2019 heeft McDonald’s via het Happy Meal al meer dan 4,5 miljoen boekjes aan haar gasten mogen uitreiken.
De boekjes die tijdens de Kinderboekenweek verkrijgbaar zullen zijn, zijn onderdeel van de series “Kleine Detectives” van Cresside Cowell en “Little People, Big Dreams” van Maria Isabel Sánchez Vegara.
*Bron: PIRLS-onderzoek
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers