[Interview] Muriel Oonincx over eerste spin-off Famme Baby

  • Media
  • 29 apr 2017 @ 15:29
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • UitgeefstrategieOnlineBranded contentInterview

Wayne Parker Kent lanceerde onlangs Famme Baby, een spin-off van het succesvolle online magazine Famme. We spreken met hoofdredacteur Muriel Oonincx over baby’s, de samenwerking met Zwitsal en haar toekomstplannen met de titel.

Hallo Muriel, allereerst gefeliciteerd! Wat kunnen we van Famme Baby verwachten?

Een frisse aanpak van het domein zwangerschap en baby's, met een toon die iedereen gewend is van Famme: persoonlijk en herkenbaar.

Was Famme niet toereikend genoeg?

Famme is een breder platform voor vrouwen die moeder zijn, maar ook zoveel meer. Ze vervullen dagelijks diverse rollen en houden veel ballen hoog. Alle ballen krijgen aandacht. Bij Famme Baby is de bal nieuw ouderschap het allerbelangrijkste. Voor de eerste keer ouder worden is totaal anders dan al wat oudere kinderen hebben. Door die doelgroepen te splitsen, geef je ze heel gericht de verhalen en onderwerpen waar ze naar op zoek zijn.

Er is een intensieve samenwerking met Zwitsal opgestart. Kwam het verzoek voor Famme Baby vanuit het babyverzorgingsmerk?

Nee, wij hebben Zwitsal pro actief zelf benaderd. Ze stonden op ons lijstje favoriete launching partners hoog in de top 3. We kwamen op het juiste moment met elkaar in contact, aangezien zij oren hadden naar samenwerken met een grote contentpartner.

Hoe komt Zwitsal terug in Famme Baby?

Heel breed. Zwitsal heeft ontzettend veel kennis als het op babyverzorging aankomt. Gedurende het jaar zijn zij op diverse manieren zichtbaar. De kick-off was de lancering van de Zwitsal babynamenapp. Een ontzettend leuke app voor ouders in spe om samen op een soort tinderwijze de ideale babynaam van je kindje te vinden.

Is die samenwerking exclusief? Kunnen er nog andere adverteerders bij jullie aankloppen?

Er is zeker ruimte voor meerder launching partners. Naast Zwitsal is ook Joolz vanaf dag 1 ingestapt en er lopen diverse gesprekken met andere merken.

Branded content is steeds meer geaccepteerd, zowel door redactie als lezer. Wat is jouw mening over die ontwikkeling?

Ik ben hier al jaren zeer duidelijk over. Mits de lezer op de hoogte is van een samenwerking, omdat dit duidelijk wordt aangegeven in tekst en beeld, zie ik geen enkel vuiltje aan de lucht. Famme en Famme Baby werken met merken die passen bij de doelgroep. Als we niet achter een merk staan, kunnen we er ook niet over schrijven.

Hoe zorg je ervoor dat de lezer niet afhaakt?

Door altijd dicht bij jezelf te blijven en echt te zijn. De artikelen die wij schrijven komen recht uit ons hart en merken geven ons veel vrijheid om onze lezer te benaderen zoals wij denken dat ze erop zitten te wachten. Dit levert mooie content op die past. En de lezer snapt heel goed dat ze al onze verhalen en artikelen - geschreven door goede journalisten - gratis krijgen, maar dat er wel verdiend moet worden en dat dit mogelijk gemaakt wordt door adverteerders.

Het lanceringbericht had het over een eerste spin-off. Dat betekent dat er nog meer op stapel staan?

Zowel Famme als de andere titels bij WPK denken vanuit het principe dat je vanuit een sterk merk heel goed een een extra titel, product of dienst kunt lanceren. Outdoor Manners komt eraan, een spin-off van de mannentitel Manners en Famme heeft zeker nog meer plannen, die ik nu nog even voor mezelf houd.

Wat is het laatste nieuws?

Famme Baby heeft de eerste maand meer dan 100.000 unieke bezoekers getrokken. Hier zijn we heel blij mee!

 

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken