Anne Frank Huis blijft Rijksmuseum in populariteit net voor

Anne Frank Huis blijft Rijksmuseum in populariteit net voor
  • Sponsoring
  • 14 mrt 2014 @ 09:31
  • 20065 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijKunst & Cultuur

Het Anne Frank Huis is nog steeds de populairste cultuurorganisatie onder Nederlanders. De afstand met het succesvolle Rijksmuseum wordt echter steeds kleiner. Pinkpop en Lowlands staan ook dit jaar weer aan de top van de lijst populairste festivals van Nederland.

Dit blijkt uit het tweejaarlijkse Cultuursector Merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3.000 Nederlanders.

In de afgelopen twee jaar is de positie van de Nederlandse musea fors versterkt. ‘De uiterst succesvolle heropening van het Rijksmuseum heeft het algemene imago van de museumsector goed gedaan. Ook is het voor de sector goed dat de negatieve berichten uit politiek Den Haag zijn verstomd. In 2012 liepen vooral de musea veel imagoschade op door geluiden uit de politiek dat cultuur een geld verslindende, linkse hobby zou zijn’, aldus merkadviseur Hendrik Beerda.

De Top 10 musea 2013 ziet er als volgt uit.
1. Anne Frank Huis
2. Rijksmuseum Amsterdam
3. Madame Tussauds Amsterdam
4. Van Gogh Museum
5. Het Spoorwegmuseum
6. Paleis Het Loo
7. Nederlands Openluchtmuseum
8. Kröller-Müller Museum
9. Stedelijk Museum Amsterdam
10. Zuiderzeemuseum

Pinkpop is het populairste festival op basis van bekendheid en merknaam.
1. Pinkpop
2. Lowlands
3. North Sea Jazz Festival
4. Uitmarkt Amsterdam
5. Oerol
6. Nederlands Film Festival
7. Parkpop
8. Museumnacht Amsterdam (N8)
9. Parade
10. Eurosonic Noorderslag

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken