Zwitserse multinational Zehnder kiest Lemon
- Bureaus
- 24 feb 2023 @ 14:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 feb 2023 @ 14:13
- Sjaak Hoogkamer
Zehnder, de Zwitserse multinational op het gebied van ventilatiesystemen en radiatoren, heeft na een pitch gekozen voor creative agency Lemon Scented Tea.
In de afgelopen jaren heeft Zehnder zich toegespitst op het leveren van binnenklimaat systemen aan B2B klanten en grote bouwprojecten.
De ambitie is om naast het B2B segment het merk te gaan positioneren op de B2C markt. Daarbij ligt de focus in eerste instantie op Europa.
Gijsbregt Vijn van Lemon: ‘Ondanks dat we veel van onze tijd binnen spenderen, wordt er relatief weinig aandacht besteed aan de kwaliteit van de lucht die we er inademen. Marktleider Zehnder heeft Lemon Scented Tea daarom gevraagd om het belang van ons binnenklimaat op een emotioneel pakkende manier over te brengen naar de consument.’
Zehnder wil mensen duidelijk maken welke stappen ze zelf al kunnen nemen om hun binnenklimaat eenvoudig te verbeteren. Volgens Vijn gaat het narratief alles bevatten ‘van design, fotografie, website, doorlopende contentlaag en advertising campagnes.’ De mediastrategie wordt samen met Brand Webbing verzorgt.
Vijn: ‘Omdat de stap naar B2C voor Zehnder een uitbreiding is op hun B2B communicatie, is er een nauwe samenwerking tussen de specialisten van het merk en het bureau ontstaan die zich focust op de gehele e-commerce omgeving, product experience, en het opzetten van een e-commerce organisatie.’
De campagne gaat volgens Vijn van start in Q3 van dit jaar.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
- Geflipte campagne van BikeFlip02-05-2024
- Fairtrade Original zet focus op... 30-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing