[Mijn Marketing] Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

[Mijn Marketing] Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
  • B2b
  • 7 jan 2022 @ 08:00
  • 43509 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Akram Bouadli is Global Marketing Director bij Keune Haircosmetics: ‘We hebben een onwijs ondernemende club opgebouwd met gretige, enthousiaste marketeers die door het vuur gaan voor elkaar.’

ROTTERDAM
Ik ben geboren en getogen in Rotterdam. Je kunt de rest van dit stuk dus prima met een Rotterdams accent lezen. Naast mijn zoontjes Isa en Adam, ben ik gek op alles wat beauty & fashion ademt. Ik heb jarenlang bij L’Oréal gewerkt én eigen ondernemingen gehad. Na gesprekken met George Keune Sr. (92 jaar en fitter dan menig millennial), Eelco Keune (CEO) en Philip Berlijn (CCO), was ik om. Ik heb geweldige tijden gekend bij L’Oréal, maar de koplopers challengen met Keune Haircosmetics, is stiekem leuker.

MISVERSTAND
‘Ah Keune, leuk Duits bedrijf!’ Keune is een Nederlands familiebedrijf, dat al 100 jaar trouw is aan de kapper. Er is nog werk aan de winkel dus...

VUUR
Trots ben ik op het feit dat ik één jaar bij Keune Haircosmetics zit en we in dezelfde periode een onwijs ondernemende club hebben opgebouwd met gretige, enthousiaste marketeers die door het vuur gaan voor elkaar. Van de recordbrekende Keune Hairstylist Awards in 80 landen, tot aan exclusieve partnerships met de hottest contemporary artists van dit moment. We can’t be stopped! Blunders? Die maak ik aan één stuk door, dus daar kunnen we een aparte sectie aan wijden 😊

CONSUMENTENMARKT
De komende jaren gaat de consumentenmarkt wel meer horen van Keune, maar in de schappen zullen we niet staan. Het enige wat écht afgeleid kan worden aan deze lancering van NFT’s is dat Keune innovatie ademt. In 1922 was het de eerste permanentvloeistof, nu NFT’s, morgen is het de eerste kapsalon op Mars. Het doel? De wereld kennis laten maken met de pionierende club uit Amsterdam!
 

GOLDEN OLDIE
Leuke reclame? Een gouden oude, namelijk die van DollarShaveClub en Little Ceasars. Ik kon vroeger al niet goed kleuren, daarom vind ik het leuk als er buiten de lijntjes gekleurd wordt. Nét wat anders, spannender of grappiger.

FRUSTEREND GOED
De reclames van Coca-Cola en Nike, frustrerend goed, tot in de puntjes.

MERKEN
Ganni, Pangaia en Everlane zijn drie merken met een purpose, die de nieuwe generatie om hun vingers winden.

TIKTOK
Ik ben inmiddels bekend met alle Top-40-hits van dit moment en de bijbehorende dansjes. Credits to my son Adam!

PODCAST
Zelfspodcast en Man man man, lekker licht verteerbaar, en ik leer tegenwoordig Spaans via een podcast, dankzij Marco Fierro. Me encata!

Over Keune
Keune Haircosmetics is een familiebedrijf op het gebied van professionele haarverzorgingsproducten, die in meer dan 80 landen verkrijgbaar zijn. Keune is in 1922 opgericht door de jonge Nederlandse apotheker Jan Keune, die zijn eerste product in zijn apotheek in Amsterdam bottelde

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken