Oranje Fonds lanceert Ertoe doen in 59 seconden

Oranje Fonds lanceert Ertoe doen in 59 seconden
  • B2b
  • 15 aug 2022 @ 15:41
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Oranje Fonds benadert en verbindt sinds november 2021 al haar doelgroepen vanuit de belofte #jijdoetertoe. Het Oranje Fonds start binnen deze campagne een nieuw contentformat: Ertoe doen in 59 seconden.

In de eerste reeks video's staan buurtprojecten centraal. Hierin kan de kijker in minder dan een minuut de verhalen ontdekken van de sociale initiatieven die het Oranje Fonds versterkt en verbindt. 

In de video’s kunnen volgens het fonds ‘concrete voorbeelden worden gegeven hoe iedereen ertoe kan doen voor de buurt en iets kan toevoegen aan de samenleving.’ Dankzij de vele buurtprojecten die er zijn in ons land kunnen buurtbewoners weer voelen dat ze ertoe doen.  

Aandacht en tijd zijn schaars, zeker online. ‘Aandacht moet je verdienen,’ zegt Annette Reijersen van Buuren, Hoofd Communicatie en Merk bij het Oranje Fonds. ‘We weten allemaal dat de hoeveelheid content die mensen op zich afgevuurd krijgen enorm is. Daarom zochten we naar een onderscheidend format waarmee we de aandacht kunnen pakken. In Ertoe doen in 59 seconden hebben we dat gevonden. We vragen minder dan een minuut van de kijker voor een boodschap die heel belangrijk is voor onze samenleving: draag iets bij aan jouw buurt en doe er op die manier toe voor anderen. Het format is dan ook gebouwd op gedragsveranderingsinzichten.’

Buurtbingo

Naast de Ertoe doen in 59 seconden-video's is sinds 8 augustus een TVC te zien. Daarnaast zet het fonds OOH en social ads in om te laten zien dat de projecten die het Oranje Fonds steunt er heel lokaal, in diverse buurten, toe doen. En het is mogelijk een buurtbingo-spel aan te vragen. Door verschillende soorten buren ‘af te vinken’ kun je bingo krijgen. Dit is een mooie manier om het gesprek te starten met buurtgenoten en hen beter te leren kennen. 

Credits

Annette Reijersen van Buuren – Hoofd Communicatie & Merk

Rosanne Prinsen – Brandmanager

Nerina Vilchez – Content & Media Adviseur

Marinka Peerdemann – Communicatieadviseur Betrokken Samenleving

Floris Zijlstra – Adviseur Digitale strategie           

Creatief concept & strategie - B.R.A.I.N. Creatives

Deborah Bosboom - creative/art director  

Tim den Heijer  - copy & strategy

 

59 seconden ertoe doen edits – Grow Media

Bart Boonstra – creatief directeur

Elke van Veenendaal – filmmaker & eindredacteur

TVC - Bandit Amsterdam

Hannah Padding - producer  

Tobias Corba - regisseur          

Online - Jalt

Sjoerd Reijnen

Media - Zigt

Caroline van Tulder

Britt van Dijk

Streetart

Street artist: Michel Velt

DTP – Romijn Design

Bob van Kordelaar



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken