Oranje Fonds lanceert Ertoe doen in 59 seconden
- B2b
- 15 aug 2022 @ 15:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 aug 2022 @ 15:41
- Sjaak Hoogkamer
Het Oranje Fonds benadert en verbindt sinds november 2021 al haar doelgroepen vanuit de belofte #jijdoetertoe. Het Oranje Fonds start binnen deze campagne een nieuw contentformat: Ertoe doen in 59 seconden.
In de eerste reeks video's staan buurtprojecten centraal. Hierin kan de kijker in minder dan een minuut de verhalen ontdekken van de sociale initiatieven die het Oranje Fonds versterkt en verbindt.
In de video’s kunnen volgens het fonds ‘concrete voorbeelden worden gegeven hoe iedereen ertoe kan doen voor de buurt en iets kan toevoegen aan de samenleving.’ Dankzij de vele buurtprojecten die er zijn in ons land kunnen buurtbewoners weer voelen dat ze ertoe doen.
Aandacht en tijd zijn schaars, zeker online. ‘Aandacht moet je verdienen,’ zegt Annette Reijersen van Buuren, Hoofd Communicatie en Merk bij het Oranje Fonds. ‘We weten allemaal dat de hoeveelheid content die mensen op zich afgevuurd krijgen enorm is. Daarom zochten we naar een onderscheidend format waarmee we de aandacht kunnen pakken. In Ertoe doen in 59 seconden hebben we dat gevonden. We vragen minder dan een minuut van de kijker voor een boodschap die heel belangrijk is voor onze samenleving: draag iets bij aan jouw buurt en doe er op die manier toe voor anderen. Het format is dan ook gebouwd op gedragsveranderingsinzichten.’
Buurtbingo
Naast de Ertoe doen in 59 seconden-video's is sinds 8 augustus een TVC te zien. Daarnaast zet het fonds OOH en social ads in om te laten zien dat de projecten die het Oranje Fonds steunt er heel lokaal, in diverse buurten, toe doen. En het is mogelijk een buurtbingo-spel aan te vragen. Door verschillende soorten buren ‘af te vinken’ kun je bingo krijgen. Dit is een mooie manier om het gesprek te starten met buurtgenoten en hen beter te leren kennen.
Credits
Annette Reijersen van Buuren – Hoofd Communicatie & Merk
Rosanne Prinsen – Brandmanager
Nerina Vilchez – Content & Media Adviseur
Marinka Peerdemann – Communicatieadviseur Betrokken Samenleving
Floris Zijlstra – Adviseur Digitale strategie
Creatief concept & strategie - B.R.A.I.N. Creatives
Deborah Bosboom - creative/art director
Tim den Heijer - copy & strategy
59 seconden ertoe doen edits – Grow Media
Bart Boonstra – creatief directeur
Elke van Veenendaal – filmmaker & eindredacteur
TVC - Bandit Amsterdam
Hannah Padding - producer
Tobias Corba - regisseur
Online - Jalt
Sjoerd Reijnen
Media - Zigt
Caroline van Tulder
Britt van Dijk
Streetart
Street artist: Michel Velt
DTP – Romijn Design
Bob van Kordelaar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing... 09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing