Nieuwe campagne Nierstichting

Nieuwe campagne Nierstichting
  • B2b
  • 15 sep 2022 @ 09:35
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de nieuwe campagne ‘Jonge Helden’ geeft de Nierstichting de aftrap voor haar collecteweek van 18 t/m 24 september. De campagne is erop gericht om de impact van een nierziekte aan de buitenwereld over te brengen.

Kinderen met een nierziekte hebben volgens de Nierstichting weinig energie, mogen niet eten en drinken wat ze willen, moeten veel zware medicijnen slikken en soms zelfs dialyseren. Jasper de Boom, manager Marketing & Communicatie Nierstichting: ‘De campagne ‘Jonge Helden’ is erop gericht om die impact aan te buitenwereld over te brengen, de betrokkenheid bij de doelgroep te vergroten en hiermee merkvoorkeur positief te beïnvloeden.’

Eén van de hoofdpersonen in de campagne is Bram (4). Hij is geboren met een erfelijke nierziekte en elke dag afhankelijk van de dialyse. Eigenlijk heeft hij zo snel mogelijk een niertransplantatie nodig. Zijn moeder Marianne: ‘Als ik denk aan wat hij in zijn jonge leven allemaal al heeft meegemaakt word ik heel verdrietig. Maar we moeten door en daarom is het ook belangrijk om optimistisch te blijven.’

Campagne idee en uitvoering

Het idee voor de campagne kwam tot stand in samenwerking met communicatieadviesbureau Vechtlust. Voor de uitwerking en productie tekende LegHetVast, specialist in het maken van audiovisuele content voor goede doelen. Naast boosten van de bekendheid en merkvoorkeur voor de Nierstichting ligt de focus van de campagne op het genereren van donaties.

Credits

Bureau: LegHetVast

Regie: Laurette de Kiviet
Offline edit: Niels van Laar

Online en grading: Niels van Laar

Geluid: Niels van Laar

Muziek: Alan Lazar

Verantwoordelijk bij de Nierstichting:

Jasper de Boom: Manager Marketing & Communicatie

Maaike Visser: Campagnemanager

Kenneth de Boer: Doelgroep Manager Particulieren

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken