Nieuwe campagne Nierstichting
- B2b
- 15 sep 2022 @ 09:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 sep 2022 @ 09:35
- Sjaak Hoogkamer
Met de nieuwe campagne ‘Jonge Helden’ geeft de Nierstichting de aftrap voor haar collecteweek van 18 t/m 24 september. De campagne is erop gericht om de impact van een nierziekte aan de buitenwereld over te brengen.
Kinderen met een nierziekte hebben volgens de Nierstichting weinig energie, mogen niet eten en drinken wat ze willen, moeten veel zware medicijnen slikken en soms zelfs dialyseren. Jasper de Boom, manager Marketing & Communicatie Nierstichting: ‘De campagne ‘Jonge Helden’ is erop gericht om die impact aan te buitenwereld over te brengen, de betrokkenheid bij de doelgroep te vergroten en hiermee merkvoorkeur positief te beïnvloeden.’
Eén van de hoofdpersonen in de campagne is Bram (4). Hij is geboren met een erfelijke nierziekte en elke dag afhankelijk van de dialyse. Eigenlijk heeft hij zo snel mogelijk een niertransplantatie nodig. Zijn moeder Marianne: ‘Als ik denk aan wat hij in zijn jonge leven allemaal al heeft meegemaakt word ik heel verdrietig. Maar we moeten door en daarom is het ook belangrijk om optimistisch te blijven.’
Campagne idee en uitvoering
Het idee voor de campagne kwam tot stand in samenwerking met communicatieadviesbureau Vechtlust. Voor de uitwerking en productie tekende LegHetVast, specialist in het maken van audiovisuele content voor goede doelen. Naast boosten van de bekendheid en merkvoorkeur voor de Nierstichting ligt de focus van de campagne op het genereren van donaties.
Credits
Bureau: LegHetVast
Regie: Laurette de Kiviet
Offline edit: Niels van Laar
Online en grading: Niels van Laar
Geluid: Niels van Laar
Muziek: Alan Lazar
Verantwoordelijk bij de Nierstichting:
Jasper de Boom: Manager Marketing & Communicatie
Maaike Visser: Campagnemanager
Kenneth de Boer: Doelgroep Manager Particulieren
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 26, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Centraal Beheer: werkdruk zet ondernemers onder druk
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
- Payroll-startup Employes overgenomen door Deens Ageras
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers