GVR nomineert drie Jonge Hanen

GVR nomineert drie Jonge Hanen
  • Bureaus
  • 26 jan 2015 @ 13:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardBekroningen

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft drie talenten genomineerd voor de GVR Jonge Haan 2015: Reinier Steures (Natwerk, RA*W), Mark van der Heijden (Backpacker Intern) en Marten Blankesteijn (Blendle), Alle drie zijn jonge vakgenoten die zich nadrukkelijk inzetten voor het vak en inspireren met hun werk. De prijs wordt vanavond uitgereikt, samen met enkele andere GVR-ereprijzen.

Deze maandagavond, 26 januari 2015, wordt bekend wie van de drie genomineerden de opvolger wordt van eerdere Jonge Hanen-winnaars als Hilde Voorveld, Joëlle Wehkamp, Ernst-Jan Pfauth en Boris Nihom. Naast de uitreiking van de Jonge Haan zal het GVR maandag ook de Coq d’Honneur (jaarprijs) en Coq de Grand Honneur (oeuvreprijs) uitreiken. Deze prijzen vormen sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw de belangrijkste prijzen voor personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt in het marketingcommunicatievak.

Meer over de drie genomineerde Jonge Hanen:

Reinier Steures

Reinier Steures (28) is sinds 1 januari strategy director en partner bij bureau Natwerk. Hij werkte eerder voor regisseur Johan Kramer, voor N=5, als student bij Red Bull, BinckBank en Delight Agency. Daarnaast is hij mede-oprichter van Stichting RA*W, dat zich inzet voor ontwikkeling van jongeren in de reclame. Ultiem doel Ra*w: Onszelf opheffen. Door de reclamewereld met de neus op de feiten te blijven drukken, hopen we dat bureaus het belang van talentontwikkeling in gaan zien. En hier naar gaan handelen. Een nobel streven die het GVR al jaren met Jonge Hanen ook nastreeft.

Ook is hij betrokken bij Cafe De Zaak, een initiatief waar hij samen met een groep reclamestrategen en strategy consultants een paar keer per jaar gratis strategisch advies geven aan MKB’ers. Op de achterkant van een bierviltje. Dat hij graag bijdrage aan vak levert, blijkt ook uit het feit dat in november is benoemd in het algemeen bestuur van de ADCN.

Mark van der Heijden

Mark van der Heijden gaat als ‘Backpacker Stagiair’ de hele wereld over. Gewapend met een kartonnen bordje reist hij als ‘The Backpacker Intern’ de hele wereld over om gratis ‘stage te lopen’ bij bedrijven. Het enige wat Mark van der Heijden (28) uit Best ervoor terug wil, is eten en een plek om te slapen. In januari 2014 startte Van der Heijden met zijn missie. Oorspronkelijk zou hij voor een half jaar naar het buitenland gaan, maar door zijn succes als ‘The Backpacker Intern’ heeft hij zijn missie verlengd. De hoeveelheid aandacht die hij met zijn orgineel concept krijgt, is overweldigend. Zowel in Nederlandse als buitenlandse pers, komt hij regelmatig langs. GVR leden nomineren Mark voor zijn enthousiasme: met een frisse en onbevangen blik kijkend naar de wereld van communicatie.

Van der Heijden werkte zes jaar als reclameschrijver in de reclamewereld, tot hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Hij gaf zijn baan op, boekte een vlucht rond de wereld tot hij erachter kwam dat hij daar te weinig geld voor had. 'Dus moest ik creatief zijn. Geld is niet mijn drijfveer, dus toen realiseerde ik me dat ik op reis alleen eten en een slaapplek nodig heb. Als tegenprestatie verricht ik creatief werk voor bedrijven.' Zijn avontuur bracht hem langs Thailand, Maleisië, Cambodja, Vietnam, Amerika, Indonesië, Taiwan, IJsland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Van der Heijden werkte onder meer voor Amnesty International en Red Bull. Verder liep hij stage bij de beroemde muziekproducer Nile Rodgers, waar hij in één kamer zat met DJ Avicii en Chris Martin van Coldplay.

Marten Blankesteijn

Marten Blankesteijn is een van de twee mannen achter Blendle, een bloeiend bedrijf waar niet voor niets The New York Times Company en Axel Springer 3 miljoen euro in hebben geïnvesteerd. De geestelijk vader van Blendle is tevens Rector Magnificus van de Universiteit van Nederland: elke week een nieuwe hoogleraar, elke dag een nieuwe video. Een fraai concept wat kennis delen op een originele manier oppakt. Voor leden van het GVR en mooie combinatie: enerzijds ondernemerschap met Blendle, anderzijds je inzetten voor de maatschappij met Universiteit van Nederland.

Blankesteijn werd eerder onderscheiden met de Dick Scherpenzeel Talent Award (voor de artikelen met Geert Jan Hahn over zijn reis van Amsterdam naar Kaapstad) en kreeg een nominaties voor de Dutch Travel Book of the Year Award met zijn boek De Grote Dictatortour. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken