Smarthouse ontwikkelt rebrand strategie Sumthing
- Bureaus
- 30 aug 2023 @ 09:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 aug 2023 @ 09:18
- Sjaak Hoogkamer
Het Amsterdamse Smarthouse heeft de (re)brand strategie en visual identity ontworpen voor het platform Sumthing.
Sumthing is een sociale onderneming met één duidelijk doel: een positieve impact hebben op de natuur.
De organisatie heeft als missie om ‘natuurherstel toegankelijk, boeiend en betekenisvol te maken voor iedereen.’
Gijs van Sumthing: ‘We bereiken dit met ons digitale platform dat bedrijven en individuen verbindt met een samengestelde selectie van natuurherstelprojecten over de hele wereld, waarbij de impact van elke donatie wordt gevisualiseerd met behulp van een verscheidenheid aan technologieën.’
De Quote noemde hen al de eerste nature tech boys die een half miljoen euro hebben opgehaald. Ook Victor Knaap van Mediamonks en Hans Brouwer van Massivemusic zijn investeerders in het platform.
Chief Smartie Danielle Guirguis van Smarthouse: ‘Voor ons als creative impact studio waar we purpose gedreven mensen helpen hun verhaal te vertellen, is Sumthing de ideale klant. Vooral door het Steward Ownership dat ze hanteren, oftewel dat de winst begrenst wordt en de impact gemaximaliseerd.'
Volgens Guirguis voegen zij echt daad bij het woord en hadden ze het lef om voor een hele uitgesproken rebrand te gaan. ‘Met de rebrand willen ze naast bedrijven zoveel mogelijk millennials en de Gen Z-generatie aanspreken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers