Smarthouse ontwikkelt rebrand strategie Sumthing

Smarthouse ontwikkelt rebrand strategie Sumthing
  • Bureaus
  • 30 aug 2023 @ 09:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Amsterdamse Smarthouse heeft de (re)brand strategie en visual identity ontworpen voor het platform Sumthing.

Sumthing is een sociale onderneming met één duidelijk doel: een positieve impact hebben op de natuur.

De organisatie heeft als missie om ‘natuurherstel toegankelijk, boeiend en betekenisvol te maken voor iedereen.’

Gijs van Sumthing: ‘We bereiken dit met ons digitale platform dat bedrijven en individuen verbindt met een samengestelde selectie van natuurherstelprojecten over de hele wereld, waarbij de impact van elke donatie wordt gevisualiseerd met behulp van een verscheidenheid aan technologieën.’

De Quote noemde hen al de eerste nature tech boys die een half miljoen euro hebben opgehaald. Ook Victor Knaap van Mediamonks en Hans Brouwer van Massivemusic zijn investeerders in het platform.

Chief Smartie Danielle Guirguis van Smarthouse: ‘Voor ons als creative impact studio waar we purpose gedreven mensen helpen hun verhaal te vertellen, is Sumthing de ideale klant. Vooral door het Steward Ownership dat ze hanteren, oftewel dat de winst begrenst wordt en de impact gemaximaliseerd.'

Volgens Guirguis voegen zij echt daad bij het woord en hadden ze het lef om voor een hele uitgesproken rebrand te gaan. ‘Met de rebrand willen ze naast bedrijven zoveel mogelijk millennials en de Gen Z-generatie aanspreken.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken