Breda Marketing lanceert Explore Breda met fysieke store en digitaal platform

- Bureaus
- 12 apr 2024 @ 07:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 apr 2024 @ 07:52
- Michiel van Zaane
Onder de naam Explore Breda heeft Breda Marketing een citymarketingstrategie ontwikkelt om de stad te ontdekken, waarbij alle off- én online touchpoints in elkaar overlopen.
Op 11 april gaf Hildegard Assies, directeur Breda Marketing, het startsein met de opening van de Explore Breda Store in hartje centrum en de lancering van een digitaal platform met de nieuwe website explorebreda.com, de Explore Breda app en interactieve schermen in de store.
Joyce Wijnen, brand marketing manager bij Breda Marketing: ‘De Explore Breda Store vormt samen met het digitale platform het ideale startpunt om de stad optimaal te ontdekken. Je oriënteert je thuis, gaat naar de store en ontdekt de stad zoals jij wilt. Via digitale schermen in de Explore Breda Store, de website en de app kun je alle hotspots, winkels, horecagelegenheden en culturele activiteiten naar eigen smaak ontdekken. Met een inspirerend aanbod motiveren we bezoekers langer in Breda en omgeving te verblijven en vaker terug te komen.’
Digitaal platform
Het digitale platform ontwikkelde Breda Marketing samen met de Bredase bureaus Weekend Creative Agency en Good News van Handpicked. Met deze opzet kan Breda Marketing in de toekomst beter op behoeften van de doelgroepen inspelen en de marketingactiviteiten scherper inrichten. Door segmentatie, personalisatie en dynamische webpagina’s biedt het platform relevante en persoonlijke content op het juiste moment. Daarnaast is de vernieuwde website explorebreda.com in lijn gebracht met de merkidentiteit.
Contentstrategie en campagne
De store en het digitale platform worden geactiveerd door een vernieuwde contentstrategie. Door het aanbod te etaleren, Bredase verhalen te delen, informatie over stad en omgeving te bieden en speciale evenementen extra uit te lichten. Het Bredase creatief bureau Goedzooi ontwikkelde een outdoor en social media campagne voor de opening van de store en de lancering van het online platform.
Credits:
Breda Marketing: Joyce Wijnen (brand marketing manager), Nicky Basstein (online marketeer).
Handpicked: Gijs Matthee (digital strateeg Good News), Lars Dam (projectmanager Weekend Creative Agency).
Goedzooi: Mitch van Veldhoven (eindbaas).
Fotografie: Iris Vermeij.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers