Breda Marketing lanceert Explore Breda met fysieke store en digitaal platform

- Bureaus
- 12 apr 2024 @ 07:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 apr 2024 @ 07:52
- Michiel van Zaane
Onder de naam Explore Breda heeft Breda Marketing een citymarketingstrategie ontwikkelt om de stad te ontdekken, waarbij alle off- én online touchpoints in elkaar overlopen.
Op 11 april gaf Hildegard Assies, directeur Breda Marketing, het startsein met de opening van de Explore Breda Store in hartje centrum en de lancering van een digitaal platform met de nieuwe website explorebreda.com, de Explore Breda app en interactieve schermen in de store.
Joyce Wijnen, brand marketing manager bij Breda Marketing: ‘De Explore Breda Store vormt samen met het digitale platform het ideale startpunt om de stad optimaal te ontdekken. Je oriënteert je thuis, gaat naar de store en ontdekt de stad zoals jij wilt. Via digitale schermen in de Explore Breda Store, de website en de app kun je alle hotspots, winkels, horecagelegenheden en culturele activiteiten naar eigen smaak ontdekken. Met een inspirerend aanbod motiveren we bezoekers langer in Breda en omgeving te verblijven en vaker terug te komen.’
Digitaal platform
Het digitale platform ontwikkelde Breda Marketing samen met de Bredase bureaus Weekend Creative Agency en Good News van Handpicked. Met deze opzet kan Breda Marketing in de toekomst beter op behoeften van de doelgroepen inspelen en de marketingactiviteiten scherper inrichten. Door segmentatie, personalisatie en dynamische webpagina’s biedt het platform relevante en persoonlijke content op het juiste moment. Daarnaast is de vernieuwde website explorebreda.com in lijn gebracht met de merkidentiteit.
Contentstrategie en campagne
De store en het digitale platform worden geactiveerd door een vernieuwde contentstrategie. Door het aanbod te etaleren, Bredase verhalen te delen, informatie over stad en omgeving te bieden en speciale evenementen extra uit te lichten. Het Bredase creatief bureau Goedzooi ontwikkelde een outdoor en social media campagne voor de opening van de store en de lancering van het online platform.
Credits:
Breda Marketing: Joyce Wijnen (brand marketing manager), Nicky Basstein (online marketeer).
Handpicked: Gijs Matthee (digital strateeg Good News), Lars Dam (projectmanager Weekend Creative Agency).
Goedzooi: Mitch van Veldhoven (eindbaas).
Fotografie: Iris Vermeij.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

