Kindergarden speelt met campagne in op wens van ouders

- Bureaus
- 10 mrt 2025 @ 08:43
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 mrt 2025 @ 08:43
- Kel Koenen
Kinderopvangorganisatie Kindergarden lanceert de campagne ‘Kindergarden, echt alléén voor kinderen!’, ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Tante Tini. De campagne speelt in op een opvallende observatie: ouders die zo enthousiast zijn over de opvang, dat ze zelf wel eens een dagje zouden willen meedraaien.
In een campagnevideo wordt deze gedachte op humoristische wijze uitgewerkt. De video volgt een vader die een dag doorbrengt op de opvang en de kernwaarden van Kindergarden ervaart: persoonlijke aandacht, avontuurlijk buitenspelen en verse, gevarieerde maaltijden. De boodschap is duidelijk: hoe aantrekkelijk de opvang ook lijkt, Kindergarden is echt alleen voor kinderen. De campagne gaat vanaf 10 maart live op Google, Meta, TikTok en digital out-of-home.
Kindergarden staat bekend om zijn doordachte pedagogische aanpak. Alles – van de inrichting en het spelmateriaal tot de manier waarop medewerkers met kinderen omgaan – is erop gericht hun zelfstandigheid en nieuwsgierigheid te stimuleren. Deze aanpak blijft niet onopgemerkt bij ouders, die in hun feedback vaak aangeven dat ze zelf ook graag in zo’n omgeving zouden vertoeven.
Volgens Age Sluis, Directeur Marketing en Klantrelatie bij Kindergarden, was deze terugkerende opmerking de aanleiding voor de nieuwe campagne. ‘We wilden met een knipoog laten zien hoe bijzonder onze opvang is, terwijl we tegelijkertijd de kernwaarden van Kindergarden benadrukken. Samen met Tante Tini hebben we een campagne ontwikkeld die speels en herkenbaar is, en waarin onze visie op kinderopvang duidelijk naar voren komt.’
Credits
Opdrachtgever: Kindergarden Nederland
Producent: Tante Tini
Regie: Timo Mangelaars
Creatief directeur: Niek Mulder
DOP: Robert Kuipers
Gaffer: Wieger de Vries
Productie: Amber de Jong
Art director: Aline Hogenberg
Visagie: Romee Stapel
Fotografie: Melvin Winkeler
Edit: Melle de Groot
Sound design: Vincent Jacobs
Color grading: Roman Strijbos
PR: Coebergh Communicatie & PR
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers