Lodewijk van der Peet: Een nieuwe traditie?
- Bureaus
- 3 jul 2015 @ 11:00
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - Geen tag
- 3 jul 2015 @ 11:00
- Lodewijk van der Peet
Al meer dan 40 jaar geven David Milne en Marco Wempe iedere dinsdag, om 9.00 uur precies, elkaar een hand op hole één van de golfbaan in Purmerend. Ze zwerven dan zo’n 3 tot 4 uur over 18 holes zonder een woord te zeggen.
Ze zijn aan elkaar gewaagd. David staat in de stand, die zorgvuldig wordt bijgehouden, voor met 1048 tegen 1026. In al die jaren hebben ze nog nooit een hole-in-one geslagen maar wel 163 eagles en 3987 birdies. (respectievelijk 2 slagen of één slag minder dan aangegeven). In die afgelopen 40 jaar hebben ze maar 2 keer verzaakt. Begin er maar niet over want David kan daar nog steeds overstuur van raken. De 1e keer was in 1979. Marco kreeg een hartaanval. Althans dat dacht hij. Al snel bleek het geen hartaanval maar een paniekaanval te zijn geweest en de therapeut adviseerde hem vooral vaak te gaan golfen. De 2e keer was omdat Marco’s auto door de bliksem werd getroffen. De inslag was zo heftig dat de auto in de vangrail werd gekwakt. Marco was natuurlijk erg geschrokken maar stapte gelukkig ongedeerd uit. Toen hij de kofferbak opende om zijn golftas te pakken (als hij flink door zou lopen was hij misschien toch nog op tijd) kreeg hij een geweldige stroomstoot. Het duurde een half uur voordat hij weer bij kennis kwam. Hij keek verbaasd een vriendelijke ziekenbroeder in de ogen en besefte zich langzaam dat hij in een ambulance lag. De ziekenbroeder vroeg hem of hij vrouw en kinderen kon bellen om ze te vertellen wat er gebeurd was. “Bel David dat ik niet kan komen golfen vandaag!”
Vorige week waren ze er ook weer. Ik zag ze op hole 7, da’s een lastige hoor, het is de bedoeling dat je in één klap op de green ligt (dat kortgeschoren stukje gras waar de vlag in staat). Een par-3 baan dus. Het idee is dat je dan nog 2 keer mag putten om het balletje in het gaatje te laten ploppen. Langs hole 7 loopt een provinciale weg. Er reed een rouwstoet over. David nam zijn golfpetje, hield hem met twee handen voor zijn borst en keek naar de grond. Marco observeerde het tafereel, haalde zijn schouders op en sloeg af. Ik liep langs David en zei hem dat ik het een waardig gebaar van hem vond. David keek me aan en legde me zonder enige emotie uit waarom hij er net zo bij stond: “Ik ben toch meer dan 35 jaar met dat mens getrouwd geweest hè?”
Heb je een sollicitant waarover je twijfelt? Ga met hem golfen en je leert zijn ware aard kennen. Speelt hij vals? Moet het allemaal exact volgens de regeltjes? Kan hij tegen zijn verlies? Kan hij zich goed concentreren? Heeft hij doorzettingsvermogen? Is hij creatief, vindingrijk, geduldig, onbeheerst, saai? Je ontdekt het allemaal in één rondje lopen.
Voetbal, check. Volleybal, zeilen, tennissen, check. Hardlopen, ook check. Maar golf, dat deden we nog niet samen. Laten we dat gaan doen, we vertellen elkaar golfmoppen tijdens het spelen en verdiepen de relatie met onze collega’s, leveranciers en klanten. Laten we allemaal naar de Salescup gaan.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fashion statement tegen Cobra-vuurwerk22-12-2025
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

