Tijdelijk duurzaam geproduceerde sokken bij krat Kornuit

Tijdelijk duurzaam geproduceerde sokken bij krat Kornuit
  • Design
  • 24 jul 2019 @ 10:01
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Packaging designDuurzaam design

Biermerk Kornuit stapt over op duurzaam geproduceerde point-of-sale-materialen. Om deze duurzame strategie onder de aandacht te brengen, krijgen consumenten bij de aanschaf van een krat Kornuit twee paar sokken die zijn gemaakt van gerecyclede visnetten.

Voor deze actie is de samenwerking gezocht met Healthy Seas Socks, een bedrijf dat sokken produceert van in de oceaan achtergelaten visnetten. ‘Het verhaal van Healthy Seas, van visnet tot sok, maakte ons enthousiast’, zegt Brand Activation Manager Merlinde Warners in een verklaring. ‘Voor Kornuit hebben we ons ten doel gesteld toe te werken naar de inzet van duurzame POS-materialen en tevens 100% circulaire verpakkingen (no single used plastics) in 2021. We dagen onszelf daarbij uit en durven te experimenteren.’

Kornuit heeft zich ten doel gesteld om via uiteenlopende projecten bij te dragen aan een betere en schonere wereld met minder afval. Vorig jaar werd een krat op de markt gebracht die is gemaakt van 100 procent plastic consumentenafval. Ook het plastic folie van de sixpacks is volledig gemaakt van gerecycled plastic. Daarnaast biedt het biermerk circulaire (hardcup) drinkbekers aan voor gebruik op festivals en heeft het eerder Kornuit-zonnebrillen (montuur gemaakt van ECO tarwestro) en Kornuit-openers (gemaakt van gerecyclede bierfusten) als POS-materiaal in de markt gezet.

De Kornuit Healthy Seas sokken zijn in een beperkte oplage verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen door het hele land.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken