Albert Heijn vernieuwt verpakkingsvrij concept
- Design
- 30 jun 2023 @ 05:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 30 jun 2023 @ 05:00
- Nanny Kuilboer
In Den Haag op het De Savornin Lohmanplein kunnen klanten vanaf nu kennismaken met het verbeterde verpakkingsvrije concept dat Albert Heijn in 2022 introduceerde.
In de eerste drie Albert Heijn XL-winkels werd het afgelopen jaar geleerd van de techniek, de samenstelling van het assortiment, ervaringen van klanten en het werd duidelijk dat het tijd kost om van verpakkingsvrij boodschappen doen een nieuwe gewoonte te maken. Anita Scholte op Reimer, directeur kwaliteit en duurzaamheid bij Albert Heijn: ‘Minder verpakkingsmateriaal en hergebruik zijn belangrijke onderdelen van ons verpakkingsbeleid. De afgelopen jaren hebben we laten zien dat we die beweging succesvol in kunnen zetten, bijvoorbeeld met het vervangen van de gratis plastic zakjes voor groente en fruit door herbruikbare verszakjes. Je eigen verpakking is de duurzaamste en wij geloven dat verpakkingsvrij boodschappen doen een routine kan worden. De verbeteringen die we nu doorvoeren gaan daaraan bijdragen.’
Nieuw
In de Albert Heijn op het De Savornin Lohmanplein in Den Haag zien klanten voor het eerst het verder uitgewerkte concept:
• De wand bestaat uit twee in plaats van zes meter verpakkingsvrije producten met alleen het meest relevante assortiment. Dit creëert meer overzicht en maakt de keuze makkelijker.
• De producten zijn voordelig geprijsd, het merendeel zit op Prijsfavoriet-niveau.
• Een aantal technische verbeteringen maakt het concept gebruiksvriendelijker: de trilfunctie zorgt ervoor dat producten gemakkelijker uit de koker komen en er minder ‘kleefrisico’ is bij samengestelde producten zoals granola, de klemcontrole is verbeterd voor een preciezere dosering en in elke koker zit een weegschaal zodat klanten tijdens het vullen de getapte hoeveelheid zien.
• Er zijn probeerzakjes toegevoegd als een tussenoplossing omdat het meenemen van een eigen verpakking nog geen automatisme is.
Scholte op Reimer: ‘Met deze verbeteringen werkt het systeem intuïtiever waardoor het voor klanten gemakkelijker wordt hun dagelijkse boodschappen verpakkingsvrij te doen. Ook bij de huidige winkels met AH Verpakkingsvrij is een aantal verbeteringen doorgevoerd.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdam Museum lanceert campagne... 24-09-2024
- “Big 5” kunstenaars van Den Haag in... 17-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing