Nissan onthult nieuw logo

Nissan onthult nieuw logo
  • Design
  • 16 jul 2020 @ 09:29
  • 11324 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Logo

Voor het eerst in 20 jaar heeft Nissan een nieuw logo, ontwikkeld door een in-house designteam.

Nissan onthulde het nieuwe logo tijdens de introductie van een nieuw model elektrische auto met een digitale wereldpremière.

Ontwerpproces van twee jaar

In 2017 begon Alfonso Albaisa, senior VP global design van Nissan, aan de ontwikkeling van het nieuwe logo. Hij benoemde een ontwerpteam onder leiding van de plaatsvervangend algemeen directeur van de ontwerpafdeling van Nissan, Tsutomu Matsuo. Uitgangspunt waren de sleutelwoorden dun, licht en flexibel.
Een ontwerpproces van twee jaar volgde, waarbij inspiratie werd gehaald uit doorbraken in wetenschap, technologie en connectiviteit en de fundamentele veranderingen die daar uit voortkwamen voor Nissan’s klanten. Albaisa: ‘As you can imagine, visions of digitalisation started swirling in our heads.’

Lees het hele artikel op Designweek.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken