TimeMoto wint Red Dot Award met rebranding
- Design
- 7 sep 2022 @ 14:11
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 sep 2022 @ 14:11
- Michiel van Zaane
Samen met strategisch designbureau Resoluut transformeerde TimeMoto, fabrikant van tijdregistratiesystemen, haar identiteit. De rebranding - onderscheiden met een Red Dot Design Award - kenmerkt zich door een gevoel van kalmte en moet helderheid uitstralen.
TimeMoto’s rebranding wil de klant centraal centraal stellen en richt zich op wat het product voor klanten betekent. De nieuwe merkpositionering ‘Time for clarity’ wil kalmte, menselijke warmte en technische perfectie met elkaar in balans brengen. Het concept tijd vormt de basis - met terugkerende patronen geïnspireerd door de wijzers van de klok. Duidelijke hiërarchie geeft de tekst structuur. TimeMoto’s merkuitingen stralen hierdoor kalmte uit. Door het gebruik van warme kleuren voelt TimeMoto vriendelijk en menselijk.
‘In een productgedreven markt iets neerzetten wat alles overstijgt was een belangrijk doel dat we wilden behalen. Het eindresultaat is veelal te danken aan het vertrouwen dat wij kregen van TimeMoto om de grote ambities om te zetten in iets wat tot in de details klopt. De strategie, identiteit en uitwerking vloeien naadloos in elkaar over. Dit kan alleen in een project waar iedereen volledig in-sync is met elkaar’ aldus Jasper Tempel, creative director bij Resoluut.
Red Dot Design Award
TimeMoto’s nieuwe merkidentiteit is onderscheiden met een Red Dot Design Award in de category Brands & Communication Design. Deze internationale design award wordt jaarlijks uitgereikt aan de best ontworpen en meest innovatieve merken en projecten. Resoluut werd in het verleden al vaker onderscheiden met Red Dot Design Awards, o.a. met haar werk voor Nxt Museum, Atida en Albert Heijn.
De rebranding is volledig doorgevoerd. Van productverpakking tot de nieuwe website: iedere uiting staat in het teken van ‘Time for clarity’. De website werd ontwikkeld in samenwerking met development agency Touchtribe uit Amsterdam. Met een door Touchtribe ontwikkeld headless platform biedt TimeMoto’s nieuwe digital experience platform klanten een uniforme klantbeleving, ongeacht waar zij zich bevinden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Common Ground’ siert Nederlands... 02-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation