TimeMoto wint Red Dot Award met rebranding

TimeMoto wint Red Dot Award met rebranding
  • Design
  • 7 sep 2022 @ 14:11
  • 21856 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Samen met strategisch designbureau Resoluut transformeerde TimeMoto, fabrikant van tijdregistratiesystemen, haar identiteit. De rebranding - onderscheiden met een Red Dot Design Award - kenmerkt zich door een gevoel van kalmte en moet helderheid uitstralen.

TimeMoto’s rebranding wil de klant centraal centraal stellen en richt zich op wat het product voor klanten betekent. De nieuwe merkpositionering ‘Time for clarity’ wil kalmte, menselijke warmte en technische perfectie met elkaar in balans brengen. Het concept tijd vormt de basis - met terugkerende patronen geïnspireerd door de wijzers van de klok. Duidelijke hiërarchie geeft de tekst structuur. TimeMoto’s merkuitingen stralen hierdoor kalmte uit. Door het gebruik van warme kleuren voelt TimeMoto vriendelijk en menselijk.

‘In een productgedreven markt iets neerzetten wat alles overstijgt was een belangrijk doel dat we wilden behalen. Het eindresultaat is veelal te danken aan het vertrouwen dat wij kregen van TimeMoto om de grote ambities om te zetten in iets wat tot in de details klopt. De strategie, identiteit en uitwerking vloeien naadloos in elkaar over. Dit kan alleen in een project waar iedereen volledig in-sync is met elkaar’ aldus Jasper Tempel, creative director bij Resoluut.

Red Dot Design Award
TimeMoto’s nieuwe merkidentiteit is onderscheiden met een Red Dot Design Award in de category Brands & Communication Design. Deze internationale design award wordt jaarlijks uitgereikt aan de best ontworpen en meest innovatieve merken en projecten. Resoluut werd in het verleden al vaker onderscheiden met Red Dot Design Awards, o.a. met haar werk voor Nxt Museum, Atida en Albert Heijn.

De rebranding is volledig doorgevoerd. Van productverpakking tot de nieuwe website: iedere uiting staat in het teken van ‘Time for clarity’. De website werd ontwikkeld in samenwerking met development agency Touchtribe uit Amsterdam. Met een door Touchtribe ontwikkeld headless platform biedt TimeMoto’s nieuwe digital experience platform klanten een uniforme klantbeleving, ongeacht waar zij zich bevinden.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken