De Nooijer (ceo Audax) pareert kritiek Marskramer-franchisers

De Nooijer (ceo Audax) pareert kritiek Marskramer-franchisers
  • Food-en-retail
  • 21 okt 2019 @ 14:35
  • 9273 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ceo Casper de Nooijer van Audax Groep reageert na berichten op het FD en in diverse andere Nederlandse media vandaag over de levering van goederen aan Marskramer-franchisers. De winkels zouden onder de nieuwe eigenaar te weinig beleverd worden.

CEO Casper de Nooijer van Audax Groep  stuurt MarketingTribune de volgende verklaring:

'* Audax betreurt het dat er onrust is ontstaan over het uitblijven van de levering van bepaalde huishoudelijke producten aan Marskramer-franchisers.

* De goederenbeschikbaarheid van aan de Marskramer-organisatie verbonden ondernemers is op dit moment (voor een gedeelte van de huishoudelijke artikelen) helaas niet zoals Audax dat wenst. Audax zet alles op alles om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

* Audax heeft er als eigenaar van Marskramer zelf groot belang bij dat de levering aan Marskramer-franchisers goed verloopt.

* Audax is echter geen leverancier van huishoudelijke goederen, maar een logistiek platform.

*Audax verzorgt de distributie van goederen van andere partijen aan haar franchisers, alsmede de activiteiten van het retail service kantoor. Zij is dus voor de levering van goederen aan Marskramer-franchisers op dit moment afhankelijk van derden. 

* Uiteraard vindt Audax het van het grootste belang dat onze franchisers over het gewenste assortiment beschikken. In dat kader:

- zijn wij actief bezig (nieuwe) leveranciers aan te sluiten;
- is een stuk van de voorraad van Blokker overgenomen;
- liggen de nog door Blokker aangeleverde kerst- en Halloweenbestellingen inmiddels bij Audax Logistiek ter distributie of al bij de franchisers, zodat franchisers een compleet feestdagenassortiment kunnen aanbieden.

* Audax is in een voortdurende, constructieve dialoog met het farnchisebestuur en de franchiseondernemers en wij werken gezamenlijk met hen aan een structurele oplossing voor de korte en lange termijn.'

EINDE PERSVERKLARING

 

Over Audax
'Audax is een zakelijk platform voor logistieke retail en richt zich op het creëren, vermarkten, verspreiden en verkopen van printmedia en andere producten en diensten. Audax biedt zakelijke klanten bereik in Nederland en is met 700 fte's in de hele keten actief. Via de eigen mediamerken bereikt Audax 2,9 miljoen lezers per maand. Met verder 5.500 verkooppunten in Nederland en 2.200 in België, waarvan 1.000 in eigen beheer, is Audax de partij om een product naar de markt te brengen: servicegericht en ondernemend.' 
(bron: Audax)


Foto: Arlington Research / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken