Puzzelen in hokjes
- Food-en-retail
- 24 mei 2022 @ 16:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mei 2022 @ 16:07
- Sjaak Hoogkamer
De campagne, ontwikkeld door Natwerk, is de eerste Denksport-campagne ooit en naar eigen zeggen ‘de kick-off van een geheel nieuw Denksport merk.’
Denk in hokjes die je helpen ontspannen, je gedachten resetten of je hersens kraken, dat is de boodschap van het vernieuwde Denksport.
Voor het eerst in 9 jaar ziet het puzzelschap er volgens Denksport anders uit: ‘frisser, moderner en aansprekend voor een jongere doelgroep, maar nog net zo iconisch als altijd.’ De nieuwe merkidentiteit krijgt gestalte via een merkcampagne: een ‘Hokjespuzzel’ vol vragen over het hokjesdenken uit de actualiteit. Deze puzzel vindt de consument in elk puzzelboekje, maar ook online en in abri’s.
De nieuwe identiteit stoelt volledig op de puzzelhokjes. Ze vormen volgens het puzzelmerk ‘het ingrediënt waarmee de komende jaren op verrassende manieren wordt gebouwd aan de relatie met bestaande, maar zeker ook nieuwe puzzelaars.’
Jens Bezemer van Natwerk: ‘Met ‘Denk in hokjes’ introduceren we een bijzondere pay-off. Het zegt precies wat je eigenlijk niet mag zeggen. Dat maakt het nieuwe merkverhaal interessant: hokjesdenken bij Denksport betekent denken in ‘gezonde’ puzzelhokjes. Want puzzelen, dat kan onze ongeduldige, scrollende on-demand-maatschappij goed gebruiken.’
De hokjespuzzel zit vanaf deze week in elk puzzelboekje van Denksport. Anke Braams, managing director van Keesing Nederland: ‘Met de hokjespuzzel nemen we afscheid van het oude hokjesdenken en helpen we mensen in gezonde hokjes denken: onze puzzelhokjes. Dat doen we natuurlijk met een knipoog, in vrolijk gekleurde abri’s door Nederland en in een tram-‘hokje’ op het Leidseplein in Amsterdam. Met actuele puzzels, die symbool staan voor ons hele assortiment, hopen we meer mensen van jong tot oud te enthousiasmeren om hun hersens te kraken.’
De campagne verschijnt ook in online video en een social campagne.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers