Puzzelen in hokjes
- Food-en-retail
- 24 mei 2022 @ 16:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mei 2022 @ 16:07
- Sjaak Hoogkamer
De campagne, ontwikkeld door Natwerk, is de eerste Denksport-campagne ooit en naar eigen zeggen ‘de kick-off van een geheel nieuw Denksport merk.’
Denk in hokjes die je helpen ontspannen, je gedachten resetten of je hersens kraken, dat is de boodschap van het vernieuwde Denksport.
Voor het eerst in 9 jaar ziet het puzzelschap er volgens Denksport anders uit: ‘frisser, moderner en aansprekend voor een jongere doelgroep, maar nog net zo iconisch als altijd.’ De nieuwe merkidentiteit krijgt gestalte via een merkcampagne: een ‘Hokjespuzzel’ vol vragen over het hokjesdenken uit de actualiteit. Deze puzzel vindt de consument in elk puzzelboekje, maar ook online en in abri’s.
De nieuwe identiteit stoelt volledig op de puzzelhokjes. Ze vormen volgens het puzzelmerk ‘het ingrediënt waarmee de komende jaren op verrassende manieren wordt gebouwd aan de relatie met bestaande, maar zeker ook nieuwe puzzelaars.’
Jens Bezemer van Natwerk: ‘Met ‘Denk in hokjes’ introduceren we een bijzondere pay-off. Het zegt precies wat je eigenlijk niet mag zeggen. Dat maakt het nieuwe merkverhaal interessant: hokjesdenken bij Denksport betekent denken in ‘gezonde’ puzzelhokjes. Want puzzelen, dat kan onze ongeduldige, scrollende on-demand-maatschappij goed gebruiken.’
De hokjespuzzel zit vanaf deze week in elk puzzelboekje van Denksport. Anke Braams, managing director van Keesing Nederland: ‘Met de hokjespuzzel nemen we afscheid van het oude hokjesdenken en helpen we mensen in gezonde hokjes denken: onze puzzelhokjes. Dat doen we natuurlijk met een knipoog, in vrolijk gekleurde abri’s door Nederland en in een tram-‘hokje’ op het Leidseplein in Amsterdam. Met actuele puzzels, die symbool staan voor ons hele assortiment, hopen we meer mensen van jong tot oud te enthousiasmeren om hun hersens te kraken.’
De campagne verschijnt ook in online video en een social campagne.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes