Puzzelen in hokjes
- Food-en-retail
- 24 mei 2022 @ 16:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mei 2022 @ 16:07
- Sjaak Hoogkamer
De campagne, ontwikkeld door Natwerk, is de eerste Denksport-campagne ooit en naar eigen zeggen ‘de kick-off van een geheel nieuw Denksport merk.’
Denk in hokjes die je helpen ontspannen, je gedachten resetten of je hersens kraken, dat is de boodschap van het vernieuwde Denksport.
Voor het eerst in 9 jaar ziet het puzzelschap er volgens Denksport anders uit: ‘frisser, moderner en aansprekend voor een jongere doelgroep, maar nog net zo iconisch als altijd.’ De nieuwe merkidentiteit krijgt gestalte via een merkcampagne: een ‘Hokjespuzzel’ vol vragen over het hokjesdenken uit de actualiteit. Deze puzzel vindt de consument in elk puzzelboekje, maar ook online en in abri’s.
De nieuwe identiteit stoelt volledig op de puzzelhokjes. Ze vormen volgens het puzzelmerk ‘het ingrediënt waarmee de komende jaren op verrassende manieren wordt gebouwd aan de relatie met bestaande, maar zeker ook nieuwe puzzelaars.’
Jens Bezemer van Natwerk: ‘Met ‘Denk in hokjes’ introduceren we een bijzondere pay-off. Het zegt precies wat je eigenlijk niet mag zeggen. Dat maakt het nieuwe merkverhaal interessant: hokjesdenken bij Denksport betekent denken in ‘gezonde’ puzzelhokjes. Want puzzelen, dat kan onze ongeduldige, scrollende on-demand-maatschappij goed gebruiken.’
De hokjespuzzel zit vanaf deze week in elk puzzelboekje van Denksport. Anke Braams, managing director van Keesing Nederland: ‘Met de hokjespuzzel nemen we afscheid van het oude hokjesdenken en helpen we mensen in gezonde hokjes denken: onze puzzelhokjes. Dat doen we natuurlijk met een knipoog, in vrolijk gekleurde abri’s door Nederland en in een tram-‘hokje’ op het Leidseplein in Amsterdam. Met actuele puzzels, die symbool staan voor ons hele assortiment, hopen we meer mensen van jong tot oud te enthousiasmeren om hun hersens te kraken.’
De campagne verschijnt ook in online video en een social campagne.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




