Koop en Vanvoorden treden toe tot management Online Services de Persgroep
- Media
- 14 jan 2019 @ 11:11
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- PersonaliaOnline
- 14 jan 2019 @ 11:11
- Redactie MarketingTribune
De Persgroep heeft twee topmannen aangenomen voor de afdeling Online Services. Lauri Koop wordt de nieuwe CEO Online Services voor België en Nederland, terwijl Frederik Vanvoorden benoemd is tot CFO Online Services.
Het aantrekken van Koop en Vanvoorden past binnen de strategie van de Persgroep om de Online Services BENE verder laten doorgroeien. Om die reden worden de Online Services van Nederland en België samengebracht in een nieuwe businessunit onder één management, dat verder bestaat uit Coen de Ruiter, Sander van den Hout en Bart de Grootte.
Koop gaat de nieuwe businessunit per 1 maart leiden. Hij komt over van het affiliate netwerk Awin, waar hij de MD Benelux was. Eerder werkte Koop bij Monsterboard/Monster en Awin (Axel Springer). Vanvoorden is nu nog de manager Merger & Acquistions binnen de Persgroep.
‘Vanzelfsprekend heb ik er zin in om te gaan beginnen’, zegt Koop in een verklaring. ‘Ik voel de ambities en hoop mijn bijdrage aan te gaan leveren. Ik zal mij zeker ook sterk maken om de activiteiten van de services nog slimmer te koppelen aan de kracht van de nieuwsmerken in Nederland en België. Daar ligt het grote bereik en urgentie. Wij moeten in staat zijn om nog beter met onze diensten de relevante verbindingen te gaan leggen.’
De groei van Online Services moet volgens de Persgroep autonoom worden gerealiseerd en door overnames. De uitgever stelt dat de autonome groei de afgelopen jaren is behaald, en dat met de overname van Independer “in één keer een heel grote stap vooruit is gezet”.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes