Vogue terug bij Bloom Publishing en Linda

Vogue terug bij Bloom Publishing en Linda
  • Media
  • 7 okt 2021 @ 10:48
  • 17220 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met een nieuwe uitgever en een nieuwe formule komt Vogue terug in Nederland. Initiatiefnemer Marie Nanette Schaepman brengt de Nederlandse uitgave van Vogue met haar bedrijf Bloom Publishing weer op de markt. Mediamerk Linda neemt daarbij alle online en social activiteiten op zich.

Samen zijn deze twee vrouwenmerken verantwoordelijk voor Vogue in Nederland. Schaepman is eigenaar van Bloom Publishing en wordt founding editor van Vogue NL. De nieuwe hoofdredacteur wordt op een later moment bekendgemaakt.

Het merk Vogue is naar eigen zeggen ‘internationaal een autoriteit op het gebied van mode, beauty en lifestyle.’

Schaepman: ‘Maar ook bij uitstek het medium waar vrouwen uitgedaagd, geïnspireerd en empowered worden. Met een nieuwe redactionele aanpak krijgt elk nummer van Vogue NL een geheel eigen thema. Bijzonder hierbij is dat de fotografie, styling en journalistiek compleet in eigen hand wordt gehouden. Alle content is fris, nieuw en exclusief geproduceerd.’

Vogue.nl en de bijbehorende social kanalen zullen vanaf 1 januari 2022 online gaan. Het eerste Vogue magazine verschijnt februari 2022.

Schaepman is trots dat ze met haar kleine boutique-uitgeverij, de kleinste van de 27 landen waar Vogue wordt uitgegeven, het vertrouwen van Condé Nast hebben gekregen om deze titel terug te brengen in Nederland. ‘Door de samenwerking met Linda zien we de kans de grootste high-end community van Nederland te worden, in print en online. Jildou en ik kennen elkaar heel lang, maar hadden nog nooit samengewerkt. We hebben enorm veel zin om dit avontuur samen aan te gaan.’

Jildou van der Bijl - creatief directeur Linda: ‘Ik vind het geweldig dat de twee sterkste vrouwenmerken van Nederland op deze manier de handen ineenslaan. Met de opgebouwde kennis en ervaring bij Linda op het gebied van online content, social strategie en digitale distributie, en het printteam onder leiding van Marie Nanette kunnen wij het wereldberoemde merk Vogue in Nederland groot maken. We zullen daarvoor uitbreiden met een team dat verantwoordelijk wordt voor Vogue.nl.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken