DPG Media lanceert always-on campagne voor Kiosk.nl
- Media
- 7 jun 2023 @ 07:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 jun 2023 @ 07:40
- Michiel van Zaane
DPG Media lanceert een always-on campagne voor haar platform Kiosk.nl. De campagne is opgezet voor Nederland en België en maakt op een slimme manier gebruik van beschikbare technologie om altijd actuele covers van kranten en tijdschriften in de spots te tonen.
Lukkien uit Ede produceerde verschillende 10" TVC's en online video's voor 14 Nederlandse en 6 Belgische DPG Media titels, waaronder Libelle, Volkskrant, Donald Duck, vtwonen en Flow. Tijdens de ontwikkeling van de TVC's is speciale aandacht besteed aan de merkidentiteit, casting en styling, rekening houdend met het feit dat de video's zowel in België als Nederland zouden worden ingezet.
Voor maar twee titels is nieuw materiaal geschoten met oog op de Belgische markt, terwijl voor vier titels hetzelfde materiaal is gebruikt met aangepaste titels en covers in beide landen. Hierdoor zien Belgische kijkers bijvoorbeeld de Nederlandse commercial van Libelle met het magazine Goed Gevoel, en wordt de Volkskrant spot in België vertoond als De Morgen.
Margriet Privee, producer bij Lukkien, benadrukt de duurzaamheid van het concept en de samenwerking met regisseur Alain Friedrichs: ‘Met Alain Friedrichs als regisseur hebben we een perfecte aanvulling gevonden op het creatieve team van DPG Media. Zijn creativiteit heeft een belangrijke rol gespeeld bij het bepalen van de opvallende larger-than-life look van alle spots. Het gebruik van blanco bladen tijdens de shoot biedt ons de mogelijkheid om covers en spreads in de postproductie snel en gemakkelijk aan te passen. Dit zorgt niet alleen voor kostenbesparingen, maar geeft ook de flexibiliteit om de spots per land en doelgroep altijd up-to-date te houden.’
Robin Hoolwerf, Head of Concept & Design bij DPG Media vult aan: ‘Met deze campagne is het gelukt om een balans te vinden tussen de merkidentiteit van Kiosk.nl en de gevestigde merken van DPG Media. Het was een uitdaging om in slechts 6 maanden tijd maar liefst 20 hoogwaardige commercials te produceren, maar dankzij de strakke planning en budgetbewaking van Lukkien kijken we terug op een succesvol project. De eerste resultaten tonen veelbelovende cijfers op het gebied van bezoekersaantallen en verkoop voor zowel Kiosk.nl als Kiosk.be. Dit project vormt een solide basis om de komende jaren op te bouwen.’
Credits:
Opdrachtgever: DPG Media
Product: Kiosk.nl
Head of Concept & Design: Robin Hoolwerf
Concept: Frans Pootjes, Arthur Biedermann, Jan van de Poel, Ivo Scholtz
Design / Art directie: Arno de Coninck, Hoyhym Ho
RTV Producer: Hanneke Kampschreur
Regie: Alain Friedrichs
Producer: Margriet Privee
1st AD: Boris Apituley
DOP: Peter Tillemans
1st AC: Friso Pas
2nd AC: Rick Maassen van den Brink
Grip/SFX: Martin Hevel
Gaffer: Friso Tjalma
Best Boy: Daan Strampel
Electricians: Rene Roodhart en Colin Kasper
Make-up: Linda Nolzen
Make-up assistant: Sascha Koninkx
Set design: Renee Mes
Set dressers: Esther van der Heijden en Sarah de Grunt
Wardrobe: Bernadette van Wijlen
P.A’s: Annika van Leer, Daisy Nijsten en Rachel Brenkman
Edit: Johan Bax
Grading: Bram Baas
Sound design: Eric van Horssen
Muziek: De Geluiderij - Sander Baas
Voice-over Nederland: Barbara Karel
Voice-over België: Joke de Bruyn
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- tijdschriften
- always-on campagne
- België
- Volkskrant
- vtwonen
- TVC
- Libelle
- kiosk.nl
- Donald Duck
- dpg media
- Nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

