DPG Media lanceert always-on campagne voor Kiosk.nl

- Media
- 7 jun 2023 @ 07:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 jun 2023 @ 07:40
- Michiel van Zaane
DPG Media lanceert een always-on campagne voor haar platform Kiosk.nl. De campagne is opgezet voor Nederland en België en maakt op een slimme manier gebruik van beschikbare technologie om altijd actuele covers van kranten en tijdschriften in de spots te tonen.
Lukkien uit Ede produceerde verschillende 10" TVC's en online video's voor 14 Nederlandse en 6 Belgische DPG Media titels, waaronder Libelle, Volkskrant, Donald Duck, vtwonen en Flow. Tijdens de ontwikkeling van de TVC's is speciale aandacht besteed aan de merkidentiteit, casting en styling, rekening houdend met het feit dat de video's zowel in België als Nederland zouden worden ingezet.
Voor maar twee titels is nieuw materiaal geschoten met oog op de Belgische markt, terwijl voor vier titels hetzelfde materiaal is gebruikt met aangepaste titels en covers in beide landen. Hierdoor zien Belgische kijkers bijvoorbeeld de Nederlandse commercial van Libelle met het magazine Goed Gevoel, en wordt de Volkskrant spot in België vertoond als De Morgen.
Margriet Privee, producer bij Lukkien, benadrukt de duurzaamheid van het concept en de samenwerking met regisseur Alain Friedrichs: ‘Met Alain Friedrichs als regisseur hebben we een perfecte aanvulling gevonden op het creatieve team van DPG Media. Zijn creativiteit heeft een belangrijke rol gespeeld bij het bepalen van de opvallende larger-than-life look van alle spots. Het gebruik van blanco bladen tijdens de shoot biedt ons de mogelijkheid om covers en spreads in de postproductie snel en gemakkelijk aan te passen. Dit zorgt niet alleen voor kostenbesparingen, maar geeft ook de flexibiliteit om de spots per land en doelgroep altijd up-to-date te houden.’
Robin Hoolwerf, Head of Concept & Design bij DPG Media vult aan: ‘Met deze campagne is het gelukt om een balans te vinden tussen de merkidentiteit van Kiosk.nl en de gevestigde merken van DPG Media. Het was een uitdaging om in slechts 6 maanden tijd maar liefst 20 hoogwaardige commercials te produceren, maar dankzij de strakke planning en budgetbewaking van Lukkien kijken we terug op een succesvol project. De eerste resultaten tonen veelbelovende cijfers op het gebied van bezoekersaantallen en verkoop voor zowel Kiosk.nl als Kiosk.be. Dit project vormt een solide basis om de komende jaren op te bouwen.’
Credits:
Opdrachtgever: DPG Media
Product: Kiosk.nl
Head of Concept & Design: Robin Hoolwerf
Concept: Frans Pootjes, Arthur Biedermann, Jan van de Poel, Ivo Scholtz
Design / Art directie: Arno de Coninck, Hoyhym Ho
RTV Producer: Hanneke Kampschreur
Regie: Alain Friedrichs
Producer: Margriet Privee
1st AD: Boris Apituley
DOP: Peter Tillemans
1st AC: Friso Pas
2nd AC: Rick Maassen van den Brink
Grip/SFX: Martin Hevel
Gaffer: Friso Tjalma
Best Boy: Daan Strampel
Electricians: Rene Roodhart en Colin Kasper
Make-up: Linda Nolzen
Make-up assistant: Sascha Koninkx
Set design: Renee Mes
Set dressers: Esther van der Heijden en Sarah de Grunt
Wardrobe: Bernadette van Wijlen
P.A’s: Annika van Leer, Daisy Nijsten en Rachel Brenkman
Edit: Johan Bax
Grading: Bram Baas
Sound design: Eric van Horssen
Muziek: De Geluiderij - Sander Baas
Voice-over Nederland: Barbara Karel
Voice-over België: Joke de Bruyn
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- always-on campagne
- TVC
- tijdschriften
- Libelle
- Donald Duck
- Volkskrant
- dpg media
- Nederland
- kiosk.nl
- België
- vtwonen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
- [branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
- DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing