Duurzame pilot online boodschappenservice van Jumbo met SophieGreen

Duurzame pilot online boodschappenservice van Jumbo met SophieGreen
  • Online
  • 23 sep 2020 @ 15:44
  • 11334 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMVOMarketing

'SophieGreen zegt "doei" tegen plastic verspilling, wegwerpschoonmaakflessen en schadelijke schoonmaakstoffen en Hallo tegen een schone wereld', meldt het betrokken bureau C.Journey. Bij Jumbo kun je nu ervaren hoe het milieu kan worden geholpen.

'C.Journey helpt mensen kennis te maken en verder te vertellen over de One-Bottle-Philosophie van SophieGreen', legt Edward Hissink uit namens het bureau. SophieGreen zet volgens hem in op de One-Bottle-Philosophie door het hergebruiken van schoonmaakflessen. 'Met de plasticvrije eco-refill poeders kan men een schoonmaakfles keer op keer navullen en hergebruiken. Zo kunnen er miljoenen plastic flessen bespaard worden. Daarnaast is het product natuurvriendelijk en biologisch afbreekbaar en bevat geen schadelijke stoffen. Dus op alle fronten een schone wereld.'

Om meer bekendheid en trial voor de aanpak te genereren, vindt er nu een sampling actie plaats via de online boodschappenservice van Jumbo. 'Deze actie wordt ondersteund door de web-app van C.Journey. In deze app leert men SophieGreen beter kennen en wordt er aan ontvangers van de SophieGreen sample gevraagd om zijn/haar ervaringen te delen via social media. Niets beter en effectiever dan mond-op-mond reclame', vult Robbert Cornelissen aan.

SophieGreen heeft voor C.Journey gekozen om meer merklading en merkvoorkeur te creëren met deze actie, aldus de heren. 'Want je gaat pas een product omarmen als je het product kent en hebt gebruikt. Met het toegankelijke platform van C.Journey is het makkelijk om in kleine stapjes de merkvisie over te brengen. Tegelijkertijd wordt men uitgedaagd om door middel van foto’s en filmpjes ervaringen te delen via social media. Zo zorgt C.Journey ervoor dat men over het merk gaat praten.'
(PvWK, beeld: Unsplash)

Door deze QR-code te scannen met je telefoon kom je in de experience die C.Journey voor SophieGreen heeft gemaakt. Zit je al op je mobiel? Druk dan op deze link: www.sophiegreen.nl/jumbo

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken