Duurzame pilot online boodschappenservice van Jumbo met SophieGreen
- Online
- 23 sep 2020 @ 15:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMVOMarketing
- 23 sep 2020 @ 15:44
- Peter van Woensel Kooy
'SophieGreen zegt "doei" tegen plastic verspilling, wegwerpschoonmaakflessen en schadelijke schoonmaakstoffen en Hallo tegen een schone wereld', meldt het betrokken bureau C.Journey. Bij Jumbo kun je nu ervaren hoe het milieu kan worden geholpen.
'C.Journey helpt mensen kennis te maken en verder te vertellen over de One-Bottle-Philosophie van SophieGreen', legt Edward Hissink uit namens het bureau. SophieGreen zet volgens hem in op de One-Bottle-Philosophie door het hergebruiken van schoonmaakflessen. 'Met de plasticvrije eco-refill poeders kan men een schoonmaakfles keer op keer navullen en hergebruiken. Zo kunnen er miljoenen plastic flessen bespaard worden. Daarnaast is het product natuurvriendelijk en biologisch afbreekbaar en bevat geen schadelijke stoffen. Dus op alle fronten een schone wereld.'
Om meer bekendheid en trial voor de aanpak te genereren, vindt er nu een sampling actie plaats via de online boodschappenservice van Jumbo. 'Deze actie wordt ondersteund door de web-app van C.Journey. In deze app leert men SophieGreen beter kennen en wordt er aan ontvangers van de SophieGreen sample gevraagd om zijn/haar ervaringen te delen via social media. Niets beter en effectiever dan mond-op-mond reclame', vult Robbert Cornelissen aan.
SophieGreen heeft voor C.Journey gekozen om meer merklading en merkvoorkeur te creëren met deze actie, aldus de heren. 'Want je gaat pas een product omarmen als je het product kent en hebt gebruikt. Met het toegankelijke platform van C.Journey is het makkelijk om in kleine stapjes de merkvisie over te brengen. Tegelijkertijd wordt men uitgedaagd om door middel van foto’s en filmpjes ervaringen te delen via social media. Zo zorgt C.Journey ervoor dat men over het merk gaat praten.'
(PvWK, beeld: Unsplash)
Door deze QR-code te scannen met je telefoon kom je in de experience die C.Journey voor SophieGreen heeft gemaakt. Zit je al op je mobiel? Druk dan op deze link: www.sophiegreen.nl/jumbo
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- delen
- SophieGreen
- online
- social media
- sampling
- SophieGreen sample
- ervaringen
- natuurvriendelijk
- web-app
- .Journey
- actie
- One-Bottle-Philosophie
- product
- app
- biologisch afbreekbaar
- Jumbo
- Edward Hissink
- ontvangers
- boodschappenservice
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers